کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی قربانی حملات منع دسترسی شده‌اند

27 ارديبهشت 1395 ساعت 16:11

ایتنا- بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که نزدیک به سه‌چهارم تمامی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری جهان که با سیستم‌های اینترنتی سروکار داشته‌اند، قربانی حملات DOS یا منع دسترسی شده‌اند.




بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که نزدیک به سه‌چهارم تمامی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری جهان که با سیستم‌های اینترنتی سروکار داشته‌اند، قربانی حملات DOS یا منع دسترسی شده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری theinquirer، حملات منع دسترسی یا DOS را می‌توان یکی از روش‌های مرسوم برای اخاذی در دنیای سایبری ما دانست که هرساله قربانیان فراوانی را به همراه می‌آورد.

در این میان آمار منتشر شده درباره میزان آسیب‌های وارده توسط این نوع حملات را می‌توان شوکه کننده دانست. بر اساس این آمار شاهد این هستیم که ۷۰ درصد از کلیه بنگاه‌های تجاری جهان حداقل یک‌بار با حملاتی از این‌ دست روبرو شده‌اند.

 

علاوه بر این نکته مهم این است که تنها ۲۰ درصد از میان این شرکت‌ها تنها یک‌بار شاهد این نوع حمله بوده و ۸۰ درصد باقی‌مانده حداقل دو بار هدف حملات DOS قرار گرفته‌اند.

۵۷ درصد از تمامی کاربران نیز اعلام کرده‌اند که در طی این نوع از حملات شاهد سرقت اطلاعات کاربران خود توسط مهاجمان بوده‌اند.

نکته بسیار جالب در این میان این است که ۴۷ درصد از کل آمار قربانیان، برای بیش از ۵ بار مورد حملاتی ازاین‌دست قرار گرفته‌اند که این امر نگرانی‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

کافی است در نظر داشته باشید که با توجه به روند رشد اینترنت اشیاء می‌توان انتظار افزایش این آمار را نیز داشت و به همین دلیل نیز نگرانی‌های امنیتی درباره این حملات به‌شدت افزایش یافته است.
 


کد مطلب: 42927

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42927/۷۰-درصد-بنگاه-های-اقتصادی-قربانی-حملات-منع-دسترسی-شده-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir