کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

می‌توانستیم جایگزین‌هایی برای تلگرام و فیس‌بوک داشته باشیم

خبرگزاری فارس , 27 ارديبهشت 1395 ساعت 9:42

ایتنا- فیروزآبادی: باید مدل‌های اقتصادی برای جریان یافتن اطلاعات ترسیم شود که این مدل‌ها در شبکه ملی اطلاعات تحقق می‌یابند.




دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: درباره عقب‌افتادگی‌های موجود نوعی ادبیات پرخاشگری در کشور وجود دارد که در نتیجه آن مؤسساتی که می‌توانستند جای تلگرام و فیس‌بوک را بگیرند به وجود نیامدند.


به گزارش ایتنا از فارس، سید ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم روز جهانی ارتباطات با تاکید بر لزوم دسترسی ارزان‌تر و راحت‌تر مردم به محتوا اظهار داشت: در حوزه تولید محتوا و کپی‌رایت کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: باید مدل‌های اقتصادی برای جریان یافتن اطلاعات ترسیم شود که این مدل‌ها در شبکه ملی اطلاعات تحقق می‌یابند.

وی گفت: قرار بود شبکه ملی اطلاعات در چارچوب مرزهای مجازی کشور اجرا شود که امروز یک درگاهی را افتتاح کردند و نشان دادند و به این ترتیب یک مرکز تبادل اطلاعاتی برقرار کردند که امیدواریم بخش‌های دیگر شبکه ملی اطلاعات نیز شکل بگیرد.

فیروزآبادی با انتقاد از اینکه عقب‌افتادگی‌هایی در کشور وجود دارد که گفت‌وگو درباره آنها با نوعی پرخاشگری همراه است، گفت: در نتیجه این ادبیات مؤسساتی که می‌توانستند در کشور جای تلگرام و فیس‌بوک فعالیت کنند وجود ندارند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: این روش درست نیست بلکه سه قوه و مردم باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم اراده‌ای که در سه واژه شبکه ملی اطلاعات و جود دارد را محقق کنیم.


کد مطلب: 42922

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42922/می-توانستیم-جایگزین-هایی-تلگرام-فیس-بوک-داشته-باشیم

ايتنا
  https://www.itna.ir