کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مترجم گوگل هوشمندتر می‌شود

1 خرداد 1395 ساعت 10:08

ایتنا - گزینه "ترجمه" برای گوگل‌ ترنسلیتور اندروید به ویجت‌های شما اضافه می‌شود.




نرم‌افزار مشهور مشهور گوگل به زودی هوشمندتر خواهد شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، اولین ویژگی جدید، اضافه شدن گزینه "ترجمه" برای گوگل ترنسلیتور نشخه اندروید می‌باشد که توانایی ترجمه متن به‌طور مستقیم در برنامه را با ضربه به زدن به این ویجت به شما می‌دهد.

این ویجت نیاز همیشگی و خسته کننده شما به کپی و پیست کردن متن در برنامه ترجمه را حذف کرده، و به‌طور موثر باعث جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود، و راه آسان‌تری را برای ترجمه متون چت، نظرات، اشعار ترانه‌ها و دیگر محتوای نوشته شده، پیش پای شما می‌گذارد.

این ویژگی‌های جدید در حال حاضر ۱۳۰ زبان دنیا را ترجمه می‌کند که اگر بخواهیم صادقانه به آن نگاه کنیم، درمی‌یابیم که نام برخی از این زبان‌ها تا به حال به گوش ما هم نخورده است.


همچنین گوگل یک ترجمه آفلاین نیز برای کاربران نسخه آی.او.اس، افزوده است که اجازه می‌دهد شما حتی بدون دسترسی به اینترنت وای‌فای یا داده موبایل خود یک مترجم همراه داشته باشید.
این گزینه برای برخی کشورها مثلا مردم انگلستان بسیار مفید است چرا که آنان در زندگی روزمره خود مثلا برای دریافت مسیرهای ضروری خود هنگام بازدید از شهر ولز که یک شهر دورافتاده است تلاش می‌کنند.

همچنین مشابه برنامه آفلاین آیفون، نسخه دیگری برای اندروید وجود دارد که آن را با ارائه گزینه‌ای برای دانلود یک بسته‌ داده کوچک و ترجمه به‌صورت محلی بر گوشی و تبلت شما ذخیره می‌سازد و اجازه می‌دهد ترجمه بدون اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار گیرد، ساده ولی موثر.

و اما آخرین ویژگی جدید اضافه شده، ترجمه زبان چینی با استفاده از لنز کلمه‌شناس(وردلنز) است. این کار با شناسایی متن توسط لنز دوربین گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد و درحال حاضر می‌توان متن‌هایی که به زبان چینی نوشته‌شده‌اند را نیز با وردلنز ترجمه کرد.

این به این معنی است که مسافرانی که به چین می‌روند و با زبان چینی آشنا نیستند، با کمک این برنامه می‌توانند منوها، علائم، تابلوها، برچسب‌ها و دیگر متون چاپ شده را به راحتی ترجمه کنند.
 


کد مطلب: 42917

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42917/مترجم-گوگل-هوشمندتر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir