۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸

شهروندان لندنی اتومبیل‌های بدون راننده را تجربه می‌کنند

ایتنا - آزمایش‌های اتومبیل‌های بدون راننده برای اعضای بی‌باک و جسور مردم بریتانیا درحال شروع شدن است.
شهروندان لندنی اتومبیل‌های بدون راننده را تجربه می‌کنند


امکان آزمایش‌ اتومبیل‌های بدون راننده برای شهروندان جسور بریتانیا درحال شروع شدن است. آنها بزودی می‌توانند از تجربه رانندگی با ماشین‌های بدون راننده را بهره‌مند شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، لندنی‌ها می‌توانند برای داشتن یک سواری مستقل الکترونیکی(که هم اکنون در اذهان عمومی مانند یک شناور فضایی به نظر می‌رسد) ثبت نام کنند.

پروفسور نیک رید، مدیر آزمایشگاه تحقیقات حمل‌ونقل بریتانیا و رهبر فنی پروژه گیت‌وی، پیش‌بینی کرده که وسایل نقلیه مستقل(بدون راننده)، جهان حمل‌ و نقل را همانند زمانی که مردم اسب‌سواری می‌کردند و اتومبیل به یک‌باره اختراعه شد، تکان خواهد داد.


او گفت: «تست این خودرو در یک محیط زندگی واقعی، مانند یک آزمایشگاه نیست و طبیعتا در جامعه‌ای مانند انگلستان به‌طول خواهد انجامید.»

او ادامه داد: «این به مردم شانسی برای تجربه سوار شدن یک وسیله نقلیه خودکار می‌دهد تا آنها در ذهن خود میزان علاقه خود به این وسایل نقلیه را بسنجند. با گذشت زمان به آن اعتماد می‌کنیم و می‌توانیم حتی در شهرهای دیگر نیز از آن استفاده کنیم.»

وی افزود: «دادن فرصت به مردم برای آزمایش خودرو‌های بدون راننده، یک راه برای ارزیابی دولت از واکنش مردم به وسایل نقلیه جدید است. اما ما گمان می‌کنیم بسیاری از مردم فقط برای به‌دست آوردن تجربه نشستن در یک خودرو بدون پدال ثبت نام خواهند کرد.»
در کنار این موضوع، انتظار می‌رود فانتزی جدید اینستاگرامی با سلفی‌های مربوط به این اتفاق و فیلم‌هایی در همین مورد شروع شود.

اما این پروژه هنوز هم یک اتفاق مهم با ابعادی کم و بیش ناپیداست، به‌خصوص که دولت می‌خواهد خودرو‌هایی را بیاید که برای برنامه پیش‌ِ روی خود یعنی "شهر‌های هوشمند" نقش مهمی ایفا نمایند.

این خبر خوبی برای شرکت‌های خودروساز بریتانیاست، به‌ویژه جگوار لندرور که در این زمینه خود را فعال نشان می‌دهد.
 
کد مطلب: 42916
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام