۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸

شارژ باتری تلفن‌همراه بدون شارژر

ایتنا- هر دستگاهی که از درگاه یو‌.اس‌.بی پشتیبانی کند، می‌تواند برای اتصال کابل شارژ به شما کمک کرده و دستگاه هوشمند شما را شارژ کند.
شارژ باتری تلفن‌همراه بدون شارژر


دلایل متعددی می‌تواند شما را مجبور به شارژ مستقیم باتری تلفن همراه خود کند. به‌عنوان مثال ممکن است شارژر آن را همراه نداشته باشید یا درگاه اتصال کابل شارژ آسیب دیده باشد و نتوانید از کابل و شارژر موردنظر برای شارژ باتری کمک بگیرید.


همچنین ممکن است به مسافرت رفته و شارژر تلفن همراهتان را فراموش کرده باشید، در این شرایط هر دستگاهی که از درگاه یو‌.اس‌.بی پشتیبانی کند، می‌تواند برای اتصال کابل شارژ به شما کمک کرده و دستگاه هوشمند شما را شارژ کند، اما فرض کنید کابل شارژ تلفن همراهتان را نیز به همراه ندارید و تنها کابلی که در دسترس شماست یک کابل یو‌.اس‌.بی ساده است! (این کابل در شرایط اضطراری می‌تواند کابل ماوس باشد)

آیا می‌دانید در این شرایط نیز با همراه داشتن یک کابل ساده یو‌.اس‌.بی می‌توانید به‌صورت اضطراری باتری تلفن همراهتان را شارژ کنید؟ شارژ مستقیم باتری با استفاده از کابل یو‌.اس‌.بی به روش زیر امکان‌پذیر است:
۱- پیش از هر چیز به یک کابل یو‌.اس‌.بی نیاز خواهید داشت. این کابل می‌تواند از ماوس یا صفحه‌کلیدهای خراب شما جدا شده باشد.

۲- یک سر کابل یو‌.اس‌.بی برای اتصال به درگاه یو‌.اس‌.بی طراحی شده و نباید در آن تغییری ایجاد کنید، اما در سمت دیگر باید روکش روی کابل را جدا کنید تا چهار سیم به رنگ‌های مختلف برای شما نمایان شود.

۳- سیم‌های مشکی و قرمز رنگ را جدا کنید. (ممکن است در برخی کابل‌های ارزانقیمت نیازمند جداسازی سیم‌هایی به رنگ صورتی و آبی باشید)

۴- سر سیم‌های جدا شده (مشکی و قرمز) را لخت کرده و پس از خارج کردن باتری تلفن همراه خود سیم قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری و سیم مشکی را به قطب منفی آن متصل کنید. (برای ثابت کردن اتصال می‌توانید از یک چسب نواری یا چسب برق کمک بگیرید)

۵- حالا تنها کاری را که باید انجام دهید اتصال سر دیگر کابل به درگاه یو‌.اس‌.بی تلویزیون هوشمند، رایانه یا هر ابزار دیگر با پشتیبانی از این درگاه است.

۶- پس از گذشت مدت زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کابل را جدا کرده و با اتصال مجدد باتری، از تلفن همراه خود استفاده کنید.

نکات مهم:
اجرای این روش در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانید باتری دستگاه هوشمندتان را از آن خارج کنید.

قطب مثبت و منفی باتری‌های دستگاه‌های هوشمند با کمی دقت روی بدنه باتری قابل مشاهده است.

استفاده از این روش فقط در شرایط اضطراری توصیه می‌شود و باید به این نکته توجه داشته باشید که اتصال مستقیم به کابل یو‌.اس‌.بی موجب می‌شود تا ولتاژ وارد شده به باتری کمی بیش از حد معمول آن باشد و شارژ طولانی‌مدت باتری در این حالت (بیش از ۲۰ دقیقه) می‌تواند به باتری دستگاه شما آسیب بزند.

منبع : جام‌جم
کد مطلب: 42879
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام