۱
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
طی سال 94 صورت گرفت

انجام سه جست‌وجو در پایگاه اطلاعات علمی ایرانداک در هر 2 ثانیه

ایتنا- در پایگاه اطلاعات علمی گنج به عنوان پربازدیدترین سامانه‎های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در سال ۹۴، در هر دو ثانیه سه جست‌وجو انجام شده است.
انجام سه جست‌وجو در پایگاه اطلاعات علمی ایرانداک در هر 2 ثانیه


بر اساس گزارش‌های استخراج‎شده از سامانه شُدآمد ایرانداک، هم‌اکنون به‌ طور میانگین روزانه بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ کاربر منحصربه‌فرد از سامانه‌های ایرانداک بازدید می‌کنند که رکورد بی‌مانندی به‌شمار می‌رود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بر همین اساس، پایگاه اطلاعات علمی گنج بیش از نیمی از شمار کل بازدیدکنندگان (۵۴ درصد) روزانه سامانه‎های ایرانداک را داشته است.

در این پایگاه، میانگین جست‌وجوی روزانه کاربران ۱۲۵ هزار و ۵۲۴ مورد است و در هر دو ثانیه، سه جست‌وجو انجام می‌شود.

پس از پایگاه گنج، پایگاه وب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با ۲۳ درصد، سامانه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با ۱۱ درصد و سامانه پیشینه پژوهش با ۸ درصد، پربازدیدترین سامانه‎های دیگر ایرانداک در سال گذشته بوده‌اند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تالار جست‌وجوی ایرانداک در سال ۹۴ پذیرا و پاسخگوی ۲۱ هزار نفر مراجعه‌کننده حضوری برای جست‌وجوی منابع علمی (میانگین روزانه ۹۵ نفر) بوده است.

همچنین، گروه پشتیبانی فنی سامانه‌های ایرانداک برای پاسخگویی و راهنمایی کاربران در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد که به‌ طور میانگین روزانه به ۸۸ کاربر پاسخ می‌دهد و برای درخواست‎های کاربران به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۵۰ اقدام را به انجام می‌رساند.

بر اساس این گزارش، سامانه شُدآمد پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ با هدف بهینه‌سازی فرایند رصد و واکاوی اطلاعات سامانه‌های برخط ایرانداک راه‌اندازی شده است.

 
کد مطلب: 42838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام