۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵

جدایی مهندس خلاق واقعیت مجازی از فیس‌بوک

ایتنا- فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت Oculus را که هدست‌های واقعیت مجازی عرضه می‌کند خریداری کرد.
جدایی مهندس خلاق واقعیت مجازی از فیس‌بوک


Mary Lou Jepsen رئیس واحد فناوری Oculus VR فیس‌بوک از برنامه‌های خود برای جدایی از فیس‌بوک و کار بر روی یک فناوری پزشکی به منظور کمک به مداوای بیماران خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این تحول ضربه سختی به برنامه‌های فیس‌بوک برای ساخت هدست‌های واقعیت مجازی وارد خواهد کرد. این در حالی است که رقبای فیس‌بوک مانند مایکروسافت، گوگل، اچ.تی.سی و .... به سرعت برنامه‌های خود را در این زمینه به پیش می‌برند.

یک سخنگوی واحد یاد شده خبر مذکور را تائید کرده و برای Mary Lou در جهت تحقق هدف خود به منظور تغییر نسل جدید فناوری‌های پزشکی جهان آرزوی موفقیت کرده است. وی افزوده که ما بسیار مشتاق اختراع بعدی وی هستیم.

فیس‌بوک کمتر از یک سال قبل این زن مخترع را که در آزمایشگاه پیشرفته گوگل کار می‌کرد، به استخدام خود درآورده بود. Mary Lou قبل از پیوستن به گوگل سه شرکت را تاسیس کرده و فناوری‌های نوینی را برای استفاده در نمایشگرها ابداع کرده بود.

وی یکی از مبدعان برنامه ناموفق یک لپ‌تاپ برای هر کودک است که در قالب آن قرار بود لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت در میان میلیون‌ها کودک در کشورهای در حال توسعه توزیع شود.

Mary Lou خود تصریح کرده که بعد از ترک فیس‌بوک به دنبال ابداع فناوری تصویربرداری جدیدی برای مداوای بیماران است.

فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت Oculus را که هدست‌های واقعیت مجازی عرضه می‌کند خریداری کرد و در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در این زمینه شدت بخشیده بود.
کد مطلب: 42783
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام