۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱

خداحافظی اینتل از بخش تراشه‌های موبایل و تبلت با ضرر 10 میلیارد دلاری

ایتنا - تراشه‌ اتم اینتل موسوم به Braxton از خط تولید حذف شد تا شکست در بازار تراشه‌های موبایل و تبلت این کمپانی تأیید شود.
خداحافظی اینتل از بخش تراشه‌های موبایل و تبلت با ضرر 10 میلیارد دلاری


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پس از بازخرید اجباری ۱۲ هزار مهندس و تکنسین اینتل خبرهای ناخوش به‌صورت شایعه در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید تا اینکه واقعیات تلخ نمایان شود.


اینتل نه تنها تراشه براکستون را حذف کرده بلکه سایر تراشه‌های تعریف‌شده برای بازار موبایل و تبلت را نیز از مدار تولید خارج کرده است تا استراتژی شکست‌خورده تولید تراشه‌های موبایل را رسماً تأیید کند.

وال‌استریت پیش‌تر گزارش داده بود که اینتل برای بازسازی زیرساخت‌های بیزینس خود قصد تحولات اساسی در برخی بخش‌های خود را دارد و پروژه ساخت تراشه‌های موبایل و تبلت از آن جمله است که دیگر موجودیت نخواهد داشت.

بنابراین پس از صرف میلیاردها دلار در پروژه تراشه موبایل و تبلت عملاً شکست توسط اینتل پذیرفته‌شده و پس از کاهش فروش در بخش پی.سی و روی آوردن مدیران کمپانی به‌سوی بیزینس موبایل و تبلت آینده این کمپانی در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

گفته می‌شود در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اینتل در بخش موبایل و تبلت ضرری معادل ۷.۳ میلیارد دلار را تجربه کرده است که با افزودن سال ۲۰۱۵ این رقم می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار رسیده باشد.

به‌هرحال اینتل رسماً از بازی در دنیای تراشه‌های موبایل و تبلت خداحافظی کرده است.
کد مطلب: 42735
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام