کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت اسکنر ویژه برای اسکن کردن اسب در حالت هشیاری

خبرگزاری فارس , 14 ارديبهشت 1395 ساعت 13:45

ایتنا- محققان دانشگاه پنسیلوانیا با همکاری موسسه 4DDI موفق به طراحی یک دستگاه سی‌.تی اسکن ویژه اسب‌ها در حالت هشیاری شده‌اند.




اسب‌ها از جمله مخلوقات شگفت‌آوری است که حل مشکلات مربوط به بیماری آن همیشه با دشواری‌های جدی مواجه بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وزن بالای اسب و جثه درشت آن، رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی آن در حالت هشیاری را به چالشی مهم مبدل کرده است. 

دستگاه  سی.تی اسکن جدید که Equimagine نام دارد از دو بازوی رباتیک برای تصویربرداری از اسب و جمع‌آوری اطلاعات از وی در حالت ایستاده و هشیاری استفاده می‌کند. این اسکنر می‌تواند اطلاعاتی را در م.رد اجزای داخلی بدن اسب در اختیار محققان قرار دهد که تاکنون به راحتی در دسترس نبوده‌اند.

علاوه بر این می‌توان با بررسی عکس‌های تهیه شده از وجود شکستگی‌های ریز و نامحسوس در استخوان‌های عکس‌های مسابقه‌ای مطلع شد و از وقوع شکستگی‌های فاجعه‌بار در اسب‌های در حین دویدن سریع جلوگیری کرد.

این اسکنر برای اسکن کردن بدن بچه‌های شیطان و بازیگوش که لحظه‌ای در سر جای خود بند نمی‌شوند نیز قابل استفاده است و بدون نیاز به بیهوش کردن این بچه‌ها در عرض ۳۰ ثانیه بدنشان را اسکن می‌کند.

این اسکنر می‌تواند به صورت دو بعدی و سه بعدی عمل کند و سرعت آن 16,000 FPS است. قرار است مدل‌های آتی این اسکنر بتواند بدن اسب را در زمان یورتمه رفتن بر روی دستگاه تردمیل نیز اسکن کند.


کد مطلب: 42714

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42714/ساخت-اسکنر-ویژه-اسکن-کردن-اسب-حالت-هشیاری

ايتنا
  https://www.itna.ir