۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
هشدار کارشناسان امنیتی؛

افزایش بدافزارهای شبه نرم‌افزار بانکی

ایتنا- گروهی با اهداف شوم به چک لیست‌های‌ گوگل دسترسی پیدا کرده‌اند و امنیت این بدافزارها را برای قرار گرفتن در Google Play store تائید می‌کنند.
افزایش بدافزارهای شبه نرم‌افزار بانکی


کارشناسان آی.تی با هشدار به کاربران اعلام کردند از ابتدای سال جاری میلادی شیوع بدافزارهای مرتبط با عملیات‌های بانکی در فروشگاه‌های دانلود الکترونیکی افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از مهر، به گفته کارشناسان مسائل امنیتی حوزه آی.تی، از اوایل سال جاری میلادی وجود بدافزارهایی که همچون اپلیکیشن‌های بانکداری و پرداخت طراحی شده‌اند روند صعودی به خود گرفته و با جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد اقدام به دستبرد اینترنیتی از حساب‌های آنها می‌کنند.

به گفته کارشناسان حوزه فضای مجازی، این شیوه جدیدی برای کلاهبرداری اینترنتی نیست اما نکته قابل تامل این است که بدافزارهای نام برده بصورت رسمی در Google Play store جایی که انتظار دانلود نرم‌افزار برای کاربر به صورت امن می‌رود، موجود هستند.

به گفته مسئولین مسائل امنیتی آی.تی، شرکت گوگل همواره قبل از گذاشتن اپلیکیشن‌های خود در Google Play store مسائل امنیتی را بر روی آنها آزمایش می‌کند اما گفته می‌شود که گروهی با اهداف شوم به چک لیست‌های‌ گوگل دسترسی پیدا کرده‌اند و امنیت این بدافزارها را برای قرار گرفتن در Google Play store تائید می‌کنند.

این بدافزارها فقط برندهای آمریکایی و انگلیسی را باز طراحی می‌کنند و برای جلوگیری از به دام افتادن در آنها، اپلیکیشن‌هایی که چنین ویژگی را دارند نباید دانلود کرد.

شرکت گوگل برای بالا بردن ضریب امنیتی و پیدا کردن بدافزارها روزانه ۶ میلیارد اپلیکیشن را اسکن می‌کند.
کد مطلب: 42670
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام