۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷

مایکروسافت کورتانا به جست‌وجوی بینگ و اج محدود می‌شود

ایتنا - مایکروسافت اعلام کرد که توسط دستیار مجازی‌اش کورتانا تنها می‌توان برای جست‌وجو از موتور جست‌وجو بینگ و مرورگر اج استفاده کرد.
مایکروسافت کورتانا به جست‌وجوی بینگ و اج محدود می‌شود


مایکروسافت اعلام کرد که توسط دستیار مجازی‌اش کورتانا تنها می‌توان برای جست‌وجو از موتور جست‌وجو بینگ و مرورگر اج استفاده کرد که هردویشان به‌طور پیش‌فرض تعیین شده‌اند، اما راه‌هایی برای دورزدن این تنظیمات و استفادهبرنامه‌های دیگر مانند کروم و گوگل نیز وجود دارد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، مایکروسافت در بیانیه‌ای که در وبلاگ ویندوز صادر شد اعلام کرد:
«کورتانا برای کار با اج مایکروسافت و موتور جست‌وجوی بینگ طراحی شده است. این ادغام پیش‌بینی ویندوز ۱۰ درباره نیازمندی‌های شما، کمک به انجام کامل وظایفتان، و حتی کمک به صرفه‌جویی در وقت و پول، شما برای مثال کوپن‌های موجود در Edge و یا سناریو جست‌وجو مکانی در کورتانا‌باکس، می‌باشد.»

در بخشی از این بیانیه آمده: «متاسفانه، همان‌طور که استفاده از ویندوز ۱۰ رشد کرده است ما شاهد برنامه‌هایی هستیم که برای دورزدن این سیستم‌عامل در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین کورتانا برای استفاده از بینگ و اج طراحی و ساخته شد تا کسی نتواند آن را دور بزند.»


مایکروسافت همچنین افزوده: «برای محافظت از تجربه مشتری، ما در حال انجام تغییراتی هستیم که امروزه شما می‌توانید آن را ببینید. این تغییرات با چگونگی کار دیگران در فضا سازگار است. سیری یک تجربه‌ای است که اجازه نمی‌دهد تغییراتی در ارائه جست‌وجو حاصل شود. کورتانا نیز همان تجربه اسپات‌لایت اپل، گوگل‌نو و اکو آمازون با الکساست.»

به‌طور معمول، این امر می‌تواند نقطه‌ای باشد که مایکروسافت دچار مشکل در بازار شود، اما واقعیت این است که ظاهرا این شرکت بزرگ نرم‌افزاری هدفی درست را برگزیده است، چرا که راهی است که دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری و محصولات مشابه رفته‌اند.

از سوی دیگر به این واقعیت باید توجه داشت که مایکروسافت هنوز هم بر بازار دسکتاپ تسلط کامل دارد و در نتیجه، این تصمیم می‌تواند بر آنها تاثیرگذار باشد و چه بسا عدم رضایت آنها را یدنبال آورد.
به همین دلیل حدس و گمان‌هایی وجود دارد مربوط به این‌که احتمالا اتحادیه اروپا نیز به این قضیه وارد شود، به هرحال این اتحادیه اروپا بود که یکبار مایکروسافت را مجبور کرد در زمینه مرورگرهای اینترنتی، سلطه‌اش را بر بازار مرورگرها بشکند.
 
کد مطلب: 42666
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام