۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷

تقسیم کار ملی در توسعه پهن‌باند کشور

ایتنا- نقشه راه و تقسیم کار ملی در خصوص توسعه شبکه پهن‌باند کشور مشخص شد.
تقسیم کار ملی در توسعه پهن‌باند کشور


در نشستی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونانش و همچنین مدیران‌عامل شرکت‌های مخابرات ایران، استان تهران، ایرانیان نت، FCPها، اپراتورهای تلفن همراه و دیگر مسئولان ذیربط، برگزار شد، سند تقسیم کار ملی در توسعه پهن‌باند کشور مشخص شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، واعظی در این نشست با بیان این مطلب که هدف اصلی، توسعه شبکه با کیفیت مناسب همراستا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: طی دو سال گذشته، کمیته ارتقاء کیفیت در وزارت ارتباطات تشکیل شد و بهینه‌سازی شبکه و توسعه پهن‌باند کشور به عنوان موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته، اقدام‌های پراکنده‌ای در شبکه ارتباطی کشور برای رفع نیاز مردم صورت گرفته بود اما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد شبکه منسجم و علمی به عنوان یک سیست مهم ، مورد برنامه‌ریزی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که شرکت‌های بزرگ ارتباطی نظیر شرکت مخابرات ایران می‌بایست توسعه و ایجاد رقابت در کشور را به عنوان یک نگاه ملی در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: شرکت مخابرات باید با امکانات عظیم در اختیار خود، در جهت درآمدسازی برای توسعه شرکت و همچنین رونق کسب و کار ICT اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه خدمات با کیفیت و قابل قبول به مردم به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات ، به طور جدی پیگیری خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: باید با ابتکارات، نوآوری و بهره‌گیری از تجربیات موفق در دنیا، سرویس‌های جدید تعریف شود تا شاهد رونق کسب و کار در حوزه ICT باشیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: دولت اعتقاد جدی به این شعار دارد و تصمیم گرفته تا به جای انجام کارهای تبلیغاتی، اقدام‌های عملی برای تحقق ان را اجرایی کند.

در این نشست، مسئولان مربوطه، گزارش آخرین اقدام‌های انجام شده در طراحی و بهینه‌سازی شبکه ارتباطی در جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده را ارائه کردند.

در پایان این نشست، برنامه اقدام و تقسیم‌کار ملی میان شرکت‌های دولتی و غیردولتی تعیین و با دستور دکتر واعظی به موقع به اجرا گذاشته می‌شود.
کد مطلب: 42652
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام