۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷

هشدار اپراتور سوم درباره سیم‌کارت‌های مفقودی

ایتنا- اپراتور سوم ارتباطی کشور با ارسال پیامکی به کاربران خود نسبت به پیگیری وضعیت سیم‌کارت‌های مفقود شده هشدار داده است.
هشدار اپراتور سوم درباره سیم‌کارت‌های مفقودی


طی سال‌های گذشته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اقدامات متعددی در راستای تعیین هویت صاحبان سیم‌کارت‌های تلفن همراه انجام داده و تلاش کرده است تمام شماره‌ها را براساس کد ملی و نام مالک آنها ثبت کند تا امکان استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی و بی‌نام و نشان که از آنها در راستای اعمال موارد خلاف قانون استفاده می‌شود کاهش پیدا کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برهمین اساس طی این مدت اپراتورهای مختلف و سازمان تنظیم مقررات اقداماتی مختلفی در این حوزه انجام داده و هشدارهایی را نیز منتشر کرده‌اند.

اپراتور‌های سوم نیز روز گذشته پیامکی با این مضمون به کاربران خود ارسال کرده و درباره‌ این مساله توضیحاتی را داده است. در متن این پیامک آمده است: «در صورت سرقت یا مفقود‌ شدن تلفن همراه به منظور پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده از سیم‌کارت به یکی از دفاتر خدمات مشترکین مراجعه و نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نماییم.»

اگرچه به‌طور معمول ممکن است افراد برای سیم‌کارت‌هایی که سرقت شده‌اند به سرعت بحث مراجعه به دفاتر امور مشترکین و غیرفعال‌سازی سیم‌کارت را مدنظر قرار دهند، اما با توجه به این‌که در حال حاضر سهمی از سیم‌کارت‌های کشور نیز به سیم‌کارت‌های دیتا اختصاص پیدا می‌کند ممکن است کاربران در این زمینه حساسیت کمتری به خرج دهند، اما قطعا امکان ارتکاب جرائم در این حوزه‌ها نیز وجود خواهد داشت و لازم است مشترکان پس از مفقود شدن سیم‌کارت یا سرقت آن موضوع را هرچه سریع‌تر اطلاع داده وسیم‌کارت مربوطه را بسوزانند تا با دریافت سیم‌کارت جدید خطر سوء‌استفاده احتمالی از سیم‌کارت مربوطه کاهش پیدا کند.
کد مطلب: 42651
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام