۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷

قانون‌گذاری کمیسیون اروپا در مورد خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا

ایتنا- مدیریت داده‌های محصولات مرتبط با اینترنت اشیا به دلیل حجم عظیم اطلاعات و نحوه استفاده از آن به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده است.
قانون‌گذاری کمیسیون اروپا در مورد خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا


کمیسیون اروپایی در حال وضع قوانین جدیدی در مورد خودروهای خودران و سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیاست تا شیوه تولید داده توسط این دستگاه‌ها نظام‌مند شود.


به گزارش ایتنا از فارس، تمامی دولت‌های عضو و شرکت‌های سازنده این محصولات باید از قوانین یاد شده تبعیت کنند تا نحوه مالکیت داده‌های تولید شده از این طریق، دسترسی و استفاده مجدد از آنها مشخص شود.

حسگرهای مورد استفاده در خودروهای خودران و محصولات سازگار با اینترنت اشیا داده‌های زیادی با دیگر سیستم‌ها و ابزار محیطی رد وبدل می‌کنند و مدیریت این حجم عظیم اطلاعات و تصمیم‌گیری در مورد نحوه نگهداری و استفاده از آنها در حال حاضر نیز به یک دغدغه جدی مبدل شده است.

مقامات کمیسیون اروپایی می‌گویند قانون یاد شده تکلیف نحوه استفاده و به اشتراک‌گذاری داده‌های مذکور، امنیت آنها و چالش‌های دیگر را مشخص می‌کند. بر همین اساس کمیسیون اروپا بر جریان آزاد اطلاعات از طریق این وسایل تاکید کرده و خواستار مقابله با موانع موجود در این زمینه شده است.

در بخش‌هایی از این قانون جدید به مباحث مربوط به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران نیز اشاره شده، اما هنوز جزئیات درنظر گرفته شده در این زمینه مشخص نیست.
کد مطلب: 42575
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام