۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴

سرقت ۸۰ میلیون دلار با استفاده از حفره شبکه بانکی

ایتنا- به‌تازگی هکرها موفق شده‌اند تا بانفوذ به شبکه انتقال پول سوئیفت (SWIFT) مبلغ 80 میلیون دلار را از کاربران به سرقت ببرند.
سرقت ۸۰ میلیون دلار با استفاده از حفره شبکه بانکی


به‌تازگی هکرها موفق شده‌اند تا بانفوذ به شبکه انتقال پول سوئیفت (SWIFT) مبلغ ۸۰ میلیون دلار را از کاربران به سرقت ببرند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، شاید در ذهن عموم مردم سرقت از بانک شامل زدن نقاب به‌صورت و حمله مسلحانه به یک شعبه فیزیکی بانک به‌حساب بیاید ولی باید گفت که عملا چنین ساختاری در حال انقراض بوده و سرقت سایبری از بانک‌ها جای آن را گرفته است.

به‌تازگی در نمونه‌ای از سرقت‌های سایبری از بانک‌ها رقمی نزدیک به ۸۰ میلیون دلار از طریق بانک‌های بنگلادشی توسط هکرها به سرقت رفته است.

 

هکرها برای این کار به شبکه ارتباطات بین موجی سوئیفت روی آورده و با استفاده از یک حفره موجود در این شبکه توانسته‌اند تا به حساب‌های ۳ هزار بانک حاضر در این سیستم مالی دسترسی پیدا کنند.

شایان‌ ذکر است که این فعالیت به‌واسطه حفره‌ای امنیتی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد مسئولان امنیتی این بانک از آن آگاه بوده‌اند.

این سرقت به‌ این‌ ترتیب انجام شده است که هکرها ابتدا خود را به سرور اصلی شبکه سوئیفت متصل کرده و سپس با استفاده از ابزاری به نام evtdiag.exe اقدام به پاک کردن رد تراکنش‌های سوئیفت در این شبکه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که این هکرها علیرغم توفیق در ورود به شبکه در طرح اصلی خود ناموفق بوده‌اند زیرا به نظر می‌رسد که هدف آن‌ها یک میلیارد دلار بوده است ولی یک شعبه بانک در آلمان با شناسایی اشتباه املایی دریکی از تراکنش‌ها، موفق به شناسایی این حمله و جلوگیری از گسترش آن شده است.
 
کد مطلب: 42557
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام