۰
plusresetminus
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
پیام دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات؛

لزوم سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار اقتصادی

ایتنا- صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات یکی از سودآورترین و موفق‌ترین فعالیت‌هاست؛ این صنعت، انقلابی در شیوه ارتباطی جهانیان ایجاد کرده است.
لزوم سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار اقتصادی


دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات گفت: برای رسیدن به مقاصد مشترک کشورها در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی، به دانش و مهارت، نوآوری و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمندیم.


به گزارش ایتنا از مهر، هولین ژائو دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در آستانه روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی - هفدهم ماه مه برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه - در پیامی شعار انتخابی امسال را «کارآفرینی های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت تحول اجتماعی» عنوان کرد.

وی در این پیام از دولت‌ها، دست اندرکاران صنعت، دانشگاهیان و کارشناسان اهل فن خواستار ارتقای اهمیت و نقش شرکت‌های کوچک، نوپا و نوآور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشویق به گسترش نوآوری دیجیتال اجتماعی شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات از دولت‌ها خواست به سیاست‌هایی اولویت دهند که نوآوری را ارتقا بخشد، دسترسی به ظرفیت انسانی مورد نیاز را تضمین کنند و از تشکیل اکوسیستم‌‌های نوآورانه و فراگیر حمایت کرده و به حرکت نوآوران از مرحله ایده و نوآوری به مرحله فروش و درآمدزایی کمک کنند.

هولین ژائو بر تمرکز بر به خدمت گرفتن منابع موجود برای نیل به توسعه پایدار، ایجاد رشد اقتصادی، فراگیری اجتماعی و توازن محیط زیستی با توجه به نقش متحول کننده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی تاکید کرد.

بخشی از متن این پیام به شرح زیر است:
«سال ۲۰۱۵ میلادی، یکصد و پنجاهمین سال‌گشت تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات را جشن گرفتیم و بار دگر بر شهرت جهانی این نهاد در نقش یکی از انعطاف‌پذیرترین و شایسته‌ترین سازمان‌های اختصاص یافته برای متصل کردن جهانیان به نوآورانه‌ترین وسایل ارتباطی، صحه گذاشتیم.

همگام با بزرگداشت روزجهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۱۶، به منظور بزرگداشت تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات در روز هفدهم ماه مه سال ۱۸۶۵میلادی ما پیوسته به پیشرفت‌های آینده ارتباطات چشم می‌دوزیم و برای امسال شعار «کارآفرینی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت تحول اجتماعی» را محور توجه خود قرار می‌دهیم.

صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات یکی از سودآورترین و موفق‌ترین فعالیت‌هاست؛ این صنعت، انقلابی در شیوه ارتباطی جهانیان ایجاد کرده است. وجود مجموعه‌ای از سیاست‌ها و اصلاحات مقرراتی پویای دولت‌ها، استانداردهای بین‌المللی، نوآوری‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و خدمات جدید، میلیاردها نفر را درم دت کوتاهی وارد جامعه اطلاعاتی کرده است. این پیشرفت، دستاورد مشترک همه ماست و می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

بر اساس این دستاورد مشترک، اکنون در یک فضای خیلی هوشمندانه و شبکه‌ای، زندگی می‌کنیم که در آن، پدیده رایانش ابری، سیل عظیم اطلاعات و نرم‌افزارهای گوناگون کاربردی در زمینه‌های بهداشت و درمان، مالی و اقتصادی و غیره، ما را فرا گرفته است و افزون بر این، به سوی آینده‌ای پر از سیستم‌های شهری و حمل و نقل هوشمند پیش می‌رویم.

همگام با پیشرفت در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطاتی، خدمات و نرم‌افزارهای کاربردی نیز، با ایجاد فرصت عرضه راهکارهای مناسب نیازهای محلی، امکان ورود بسیاری از بازیگران کوچکتر را به بازار فراهم می‌سازند.

براین اساس انتظار می‌رود که کارآفرینی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییر برجسته و چشمگیری در راستای تحول اجتماعی به وجود آورند. ما برای نیل به مقاصد مشترک خود در زمینه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی، به دانش و مهارت، نوآوری و سرمایه‌گذاری این فناوری‌ها نیاز داریم.

شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های نوپا و مراکز فناوری، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، نیروهای حرکت دهنده راهکارهای نوآورانه و عملی برای پیشروی و پیشرفت محسوب می‌شوند. شرکت‌های کوچک و متوسط، بیش از ۹۰ درصد از کل کسب و کار‌های جهان را تشکیل می‌دهند و این امر، مسیر خروج از تنگدستی را برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به نمایش می‌گذارد.

اهمیت و نقش نوآوران فناوری اطلاعات و شرکت‌های کوچک و متوسط ، درمتن پیامدهای حاصل از اجلاس سران جامعه اطلاعاتی نیز منعکس شده است. در اجلاس یاد شده، رهبران جهان، پتانسیل اقتصادی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین، نیازهای خاص آنان را به رسمیت شناختند؛ این امر شامل افزایش توان رقابت‌پذیری آنان از طریق ارزش افزایی به محصولات و خدمات آنان، روان‌سازی مراحل کارهای اداری آنان، آسان سازی دسترسی آنان به سرمایه و تقویت توانمندی آنان برای شرکت در پروژه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، است.

افزون بر این، در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، از یک دسته از سایر اقدامات مربوطه نیز تشویق به عمل آمد. این اقدامات عبارتند از: برنامه‌های پوششی و حمایتی ویژه شرکت‌های نوپا، سرمایه‌گذاری‌های کمکی در شرکت‌های نوپا، تأمین مالی دولتی برای سرمایه‌گذاری آنان، ارایه راهبردهای ارتقای سرمایه‌گذاری، حمایت از شبکه‌های تحقیق و توسعه و فعالیت‌های صدور نرم‌افزار و حمایت از پارک‌های نرم‌افزار.»
کد مطلب: 42476
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام