کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزینه میلیون دلاری اف‌بی‌آی برای هک کردن آیفون

19 ارديبهشت 1395 ساعت 14:12

ایتنا- به نظر می‌رسد که سرانجام ماجرای اف‌بی‌آی و اپل در حال تمام شدن با سمت‌وسوی هدف موردنظر اف‌بی‌آی است ولی گزارش‌های منتشر شده حاکی از هزینه 1.3 میلیون دلاری این سازمان برای دستیابی به این هدف هستند.




به نظر می‌رسد که سرانجام ماجرای اف‌بی‌آی و اپل در حال تمام شدن با سمت‌وسوی هدف موردنظر اف‌بی‌آی است ولی گزارش‌های منتشر شده حاکی از هزینه ۱.۳ میلیون دلاری این سازمان برای دستیابی به این هدف هستند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی Engadget، ماجرای درگیری بین اپل و اف‌بی‌آی بر سر هک شدن آیفون تقریبا به یک داستان کش‌دار و کسل کننده تبدیل شده است که بسیاری از رسانه‌ها دیگر به پیگیری آن ادامه نمی‌دهند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که سرانجام سازمان اف‌بی‌آی موفق به یافتن راه‌هایی برای دور زدن سیستم امنیتی رمزنگاری آیفون شده و به هدف خود دست پیدا کرده است.

 

البته این امر برای این سازمان بدون هزینه نبوده و بر اساس گزارش‌های منتشر شده اف‌بی‌آی مجبور به پرداخت رقمی سنگین برای دستیابی به هدف خود بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این سازمان رقم ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای این کار هزینه کرده است که این امر با اعتراض شهروندان آمریکا همراه بوده است.

بسیاری از شهروندان آمریکا معتقدند که این اقدام اف‌بی‌آی سو استفاده از منابع مالی دولتی است که این منابع به‌صورت مستقیم از طریق مالیات‌های پرداختی توسط مردم تامین شده است.
با این‌ حال بسیار بعید به نظر می‌رسد که اعتراض‌هایی از این دست تاثیری بر رویکرد این سازمان داشته باشد.
 


کد مطلب: 42461

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42461/هزینه-میلیون-دلاری-اف-بی-آی-هک-کردن-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir