کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با گوگل ارزش غذایتان را بسنجید

خبرگزاری ايسنا , 31 فروردين 1395 ساعت 9:47

ایتنا- گوگل ویژگی کمتر شناخته‌شده‌ای دارد که نشان می‌دهد هر وعده غذایی که می‌خورید چه ارزشی برایتان دارد!




در گزارشی که در بیزینس‌اینسایدر آمده یکی از قابلیت‌های گوگل ذکر شده که ممکن است از وجود آن خبر نداشته باشید: شما می‌توانید از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید تا به شما در خوردن یک غذای سالم کمک کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، از گوگل بپرسید که چه میزان کالری، چربی یا نمک در یک غذا وجود دارد و گوگل به صورت خودکار برای شما میزان آن را محاسبه خواهد کرد.


شما تقریبا می‌توانید درباره هر مواد غذایی از گوگل بپرسید. مثلا اینکه چه میزان پروتئین در ۸۹ گرم مرغ وجود دارد که در آن صورت گوگل بلافاصله به شما پاسخ خواهد داد ۲۴ گرم. همچنین می‌توانید مشخص کنید که گوشت سینه مرغ مدنظرتان است یا درباره قسمت‌های پرچرب سوال کرده‌اید.

این اطلاعات می‌تواند برای اشخاصی که مراقب وزن خود هستند و وعده‌های غذایی خود را کنترل می‌کنند مفید باشد و شما حتی می‌توانید زمانی که قصد غذا خوردن در بیرون از منزل را دارید، ارزش غذایی خوراک مورد نظر خود را بررسی کنید.

 

این قابلیت گوگل مفید است، اما گوگل ممکن است اهدافی فراتر از این قابلیت را برای طرح‌های کنترل وزن در ذهن داشته باشد. همان‌طور که در سال ۲۰۱۵، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، اپلیکیشنی به اسم lm2Calories طراحی کرده بود که هدفش این بود با نگاه کردن به تصویر غذای شما، اعلام کند چه میزان کالری در آن موجود است.


کد مطلب: 42396

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42396/گوگل-ارزش-غذایتان-بسنجید

ايتنا
  https://www.itna.ir