۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹

فیس‌بوک: ما نقشی در انتخابات آمریکا نداریم

ایتنا- به نظر می‌رسد که گزارش‌های متعدد درباره تغییر دیدگاه‌های افراد نسبت به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به‌واسطه شبکه اجتماعی فیس‌بوک، موجب ناراحتی مسئولان این شبکه اجتماعی شده است و آنها را به پاسخ واداشته است.
فیس‌بوک: ما نقشی در انتخابات آمریکا نداریم


به نظر می‌رسد که گزارش‌های متعدد درباره تغییر دیدگاه‌های افراد نسبت به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به‌واسطه شبکه اجتماعی فیس‌بوک، موجب ناراحتی مسئولان این شبکه اجتماعی شده است و آنها را به پاسخ واداشته است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، شبکه‌های اجتماعی قدرت بسیار بالایی در تاثیر گذاری بر روی ذهن کاربران خود دارند و بسیاری از کاربران به‌صورت ناخواسته بخشی از خطوط ذهنی خود را بر پایه محتوای شبکه‌های اجتماعی ترسیم می‌کنند.

در این میان فیس‌بوک به‌عنوان پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان می‌تواند نقشی بزرگ در این زمینه را ایفا نماید و این امر از دیدگاه منتقدان این شبکه اجتماعی دور نمانده است.

 

هفته پیش بود که موجی از گزارش‌ها علیه شبکه اجتماعی فیس‌بوک به راه افتادند. این گزارش‌ها حاکی از آن بودند که این شبکه اجتماعی به‌صورت غیرمستقیم بر روی ذهنیت کاربران خود در زمینه انتخاب کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر می‌گذارند.

حال مسئولان فیس‌بوک و شخص مارک زاکربرگ نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را کاملا بی پایه و اساس خواندند.

به گفته مسئولان این شبکه اجتماعی، فیس‌بوک یک مرکز غیرسیاسی برای تمام مردم است و به همین دلیل هیچ جهت‌گیری سیاسی برای شکل‌دهی به اذهان عمومی توسط مسئولان این شبکه اجتماعی انجام نمی‌شود.
 
کد مطلب: 42383
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام