۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳

اتحادیه اروپا پرونده ضدانحصار برعلیه گوگل را پیگیری می‌کند

ایتنا - یک پرونده ضدانحصار از طریق کمیسیون اروپا در خصوص غول فناوری اطلاعات جهان، شرکت گوگل مطرح شده و شکایت رسمی را بدنبال داشته است.
اتحادیه اروپا پرونده ضدانحصار برعلیه گوگل را پیگیری می‌کند


یک پرونده ضدانحصار از طریق کمیسیون اروپا در خصوص غول فناوری اطلاعات جهان، شرکت گوگل مطرح شده و شکایت رسمی را بدنبال داشته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، گزارش فایننشال‌تایمز می‌گوید: «اتحادیه اروپا درخواستی مبنی بر شکایت در قالب اطلاعات فعالیت‌های گوگل را داشت و به این شرکت ۲۴ ساعت برای پاسخگویی در این زمینه فرصت داد.»
تعجیل در این اقدام نشان می‌دهد که کمیسیون اروپا در این زمینه جدیت فراوان  دارد و می‌خواهد اتهامات خود به شرکت گوگل را به‌صورت رسمی مطرح کند.

این تحقیقات در تاریخ ۱۵ آوریل سال گذشته برای تعیین اینکه آیا گوگل از موقعیت مسلط خود در عامل بازار سیستم تلفن توسط پیش‌نصب خدمات و برنامه‌های خود در گوشی‌های اندرویدی سوءاستفاده می‌کند یا خیر شروع به کار کرد.

اندروید از نظر عملکرد در طول چند سال گذشته راه طولانی را پشت‌سر گذاشته است،‌ و این مسئله با ارائه اندروید ۶.۰ مارشمالو تسریع شده است، اما برخی شرکت‌ها از برنامه‌های پیش‌نصبی گوگل در تلفن‌های همرا‌ه راضی نیستند.


یک فرد نزدیک به کمیسیون اروپا گفته که درحال حاضر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، مارگارت وستگر، می‌تواند بیانیه‌ای از اعتراضات که در اصل شامل یک برگه اتهام رسمی می‌شود را خطاب به این شرکت منتشر نماید.

هرچند زیر حمله قرار گرفتن این شرکت در اتحادیه اروپا چندان خوشایند نیست،‌ اما بنظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که غول جست‌وجوی وب باید در زمینه فعالیت‌های خود دقت بیشتری مبذول دارد و به قوانین ضدانحصار پایبندی محکم‌تری نشان دهد.

گوگل تا همین حالا نیز پنج سال است بدلیل قوانین ضدانحصار اروپاییان و سوءاستفاده از تسلط خود در بازار متهم شده است، و اخیرا با یک شکایتی دیگر در خصوص انحصار اندروید در بازار جست‌وجو در سال گذشته روبرو شد.

این اواخر وقتی در اقصا نقاط جهان صحبت از رقابت بر سر تعداد پرونده‌های مطرح درمی‌گیرد، گویا هیچ شرکتی مانند گوگل بر سر زبان‌ها نیست. این شرکت به تازگی در یک مورد پرونده ضدانحصار در روسیه شکست خورد، ضمن اینکه سال گذشته تحقیقات مشابهی در ایالات متحده انجام شده بود.
 
کد مطلب: 42296
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام