۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹

‌امکان اسکن تلفن‌های همراه پس از وقوع تصادفات جاده‌ای

ایتنا- با تازگی یکی از ایالت‌های آمریکا میزبان قانونی جدید بوده است که به‌موجب آن پلیس خواهد توانست تا پس از وقوع تصادف‌های جاده‌ای به سراغ بررسی استفاده از تلفن همراه در زمان تصادف توسط راننده برود.
‌امکان اسکن تلفن‌های همراه پس از وقوع تصادفات جاده‌ای


با تازگی یکی از ایالت‌های آمریکا میزبان قانونی جدید بوده است که به‌موجب آن پلیس خواهد توانست تا پس از وقوع تصادف‌های جاده‌ای به سراغ بررسی استفاده از تلفن همراه در زمان تصادف توسط راننده برود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین معضلات دنیای امروزی را می‌توان فرهنگ نادرست مصرف فناوری به‌حساب آورد زیرا دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه هوشمند و موارد مشابه در بسیاری از موارد به‌صورت نادرست و در شرایط نامناسب توسط رانندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مواردی که بیش‌ترین میزان خطر را به خود اختصاص داده است را می‌توان ارسال پیام‌های متنی در هنگام رانندگی دانست.


به‌تازگی یکی از ایالت‌های کشور آمریکا شاهد پیشنهاد شدن لایحه‌ای برای تصویب یک قانون بوده است که می‌تواند این مشکل را تا حدی مرتفع سازد.

این لایحه در صورت تصویب به پلیس‌ها اجازه خواهد داد تا در صورت وقوع تصادف بتوانند به تاریخچه عملکرد تلفن همراه راننده دسترسی پیدا کنند و در صورت اثبات استفاده او از تلفن همراه در هنگام تصادف جریمه‌هایی بسیار سنگین مانند باطل کردن گواهینامه رانندگی را برای فرد مربوطه در نظر بگیرند.

البته هنوز مشکلاتی در این راه وجود دارد و نمی‌توان به میزان صحت این سیستم اعتماد کامل داشت زیرا ممکن است مواردی مانند ورود نوتیفیکیشن ها و پیام‌های متنی به دستگاه نیز به‌اشتباه به‌عنوان استفاده غیرمجاز راننده از تلفن همراه خود محسوب گردند.
 
کد مطلب: 42289
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام