۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۲

ساخت دوربین 25 هزاردلاری با توان تهیه تصاویر 360 درجه

ایتنا- مدیر تولید محصولات فیس‌بوک تاکید کرده که ساخت این دوربین به معنای فعالیت مداوم این شرکت در صنعت ساخت دوربین نیست.
ساخت دوربین 25 هزاردلاری با توان تهیه تصاویر 360 درجه


به تازگی دوربین جدیدی با توان تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه ساخته شده که از ۱۷ دوربین مجزا تشکیل شده و این دوربین‌ها با ترکیب تصاویر تهیه شده می‌توانند دو ساعت ویدئوی ۳۶۰ درجه تهیه کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، این دوربین ۲۵ هزار دلار قیمت دارد و سرعت تصویربرداری آن ۶۰ فریم در ثانیه است. دقت هر یک از این دوربین‌ها 8k است. همراه با این دوربین نرم‌افزاری برای ترکیب تصاویر تهیه شده هم عرضه می‌شود.

نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای به کار گرفته شده در این دوربین متن باز هستند و لذا توسعه‌دهندگان می‌توانند از تابستان امسال به داده‌های مربوط به آنها و همین‌طور کدهایشان در GitHub دسترسی داشته باشند. فیس‌بوک که طراحی این دوربین را به عهده داشته هدف از این کار را تسریع در توسعه فناوری ساخت دوربین‌های سه بعدی اعلام کرده است.

از مجموع این دوربین‌ها ۱۴ دوربین دارای زاویه دید گسترده یا wide-angle بوده و یک دوربین چشم ماهی یا fish-eye هم در بالا و دو دوربین هم در پایین قرار می‌گیرند تا تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه شده تمامی جزئیات صحنه را پوشش دهند. ۱۴ دوربین اصلی در یک شاسی آلومینیومی قرار می‌گیرند و حسگرهایی هم عملکرد شاتر را تنظیم می‌کنند.

دوربین مذکور در تابستان امسال روانه بازارهای جهانی می‌شود و بسته به تجیزهات اضافی نصب شده بر روی آن قیمتش تا ۳۰ هزار دلار هم افزایش می‌یابد.
کد مطلب: 42281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام