۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰

برنامه همراه برای کنترل گوشی با صدا

ایتنا- گوگل برنامه تازه‌ای برای گوشی‌های اندرویدی طراحی کرده که کنترل گوشی‌های هوشمند و دسترسی به بخش‌های مختلف آن را با دستورات صوتی ممکن می‌کند.
برنامه همراه برای کنترل گوشی با صدا


برنامه جدید گوگل که فعلا در مرحله آزمایشی است Voice Access نام دارد و کاربران را از لمس مکرر بخش‌های مختلف گوشی برای دسترسی به داده‌های مختلف بی‌نیاز می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، استفاده از این نرم‌افزار به خصوص به افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند امکان می‌دهد به راحتی از تلفن همراه هوشمندشان استفاده کنند. صدور فرامین صوتی برای ارسال پیام متنی، باز کردن برنامه‌های مختلف و اجرای انواع دستورالعمل‌ها و ... از جمله امکانات برنامه یاد شده است.

به عنوان مثال برای ارسال پیام متنی از این طریق، کاربر باید جمله هی گوگل یک متن ارسال کن را بیان کند. قرار است در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android N که به زودی عرضه می‌شود هم امکانات متنوعی برای کاربران نابینا و کم بینا در نظر گرفته شود.

در Android N و در بخش تنظیمات، منویی موسوم به Vision Settings وجود دارد که حاوی امکاناتی برای استفاده افراد کم بینا و نابینا از گوشی‌هایشان با استفاده از توضیحات صوتی است. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان هم با استفاده از یک برنامه همراه موسوم به Accessibility Scanner می‌توانند برنامه‌های همراه خود را برای تسهیل دسترسی کاربران به امکانات آنها بهینه‌سازی کنند.
کد مطلب: 42272
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام