۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
معاون وزیر ارتباطات

رونق اقتصادی بدون پیشرفت در ICT امکان‌پذیر نیست

ایتنا- قنبری: در برابر نسل آینده مسئولیم و امیدواریم شاهد برنامه خوب و اجرایی باشیم.
رونق اقتصادی بدون پیشرفت در ICT امکان‌پذیر نیست


معاون وزیر ارتباطات با بیان این که ICT یک فرصت است و باید با کاهش تهدیدات در جهت گسترش آن گام برداشت، گفت: خروج از رکود و رونق اقتصادی بدون پیشرفت این بخش امکان‌پذیر نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برات قنبری در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی که امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با تاکید بر حفظ ارزش و اخلاق در این راستا، اظهار کرد: در تمام برنامه‌ها حفظ ارزش‌ها و اخلاق مد نظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم سه تا پنج درصد برای تحقیقات و بین پنج تا ۱۰ درصد به بحث امنیت تخصیص دهیم.

قنبری با تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن در بخش ICT و محورهای اعلام شده در بیانات مقام معظم رهبری در نوروز ۹۵ گفت: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و عدالت محور است و خوشبختانه ما از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها ظرفیت‌های خوبی در کشور در راستای تحقق آن داریم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی مدیریت اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: در این ستاد ۱۱ برنامه تصویب شده که وزارت ما در آنها فعال است به ویژه در دو برنامه ملی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و توسعه اقتصاد دانش بنیان به طور مستقیم درگیر است.

قنبری با اشاره به برنامه ششم نیز در تبیین جایگاه و عملکرد بخش ICT گفت: ICT توانمندساز و پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و دستیابی به قدرت سایبری منطقه، ترویچ ارزش‌های ایرانی – اسلامی ، توسعه محتوا و کسب سهم مناسب از اقتصاد دانش بنیان به عنوان سیاست‌های فضای مجازی مدنظر قرار گرفته است.

وی پیش‌بینی برنامه پنجم را ۲۲ هزار میلیارد تومان بیان کرد که تا کنون ۱۷ میلیارد تومان آن محقق شده است و گفت: سال ۹۵ سال جبران کمبودها است.

قنبری متوسط رشد بخش را در برنامه ششم، ۱۹ درصد عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات ماموریت سنگینی‌در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه داریم.

وی در عین حال، با اشاره به اینکه بخش ارتباطات در حال رسیدن به نقطه اشباع است افزود: باید در طول برنامه ششم توسعه سهم بخش کاربردها را از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

وی همچنین با بیان شرایط استان‌ها در زمینه شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه استان‌ها متناسب با نیاز هر استان تصویب می‌‌شوند.
کد مطلب: 42253
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت از نظر اقایون اینه که شبکه ملی رو راه بندازند تا هرکی خواست به اینترنت وصل بشه مجبور بشه شماره کارت ملی و پسورد وارد کنه و تمام فعالیت هاش زیر نظر باشه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام