۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳

دیده‌بان حقوق بشر خواستار كنترل فناوری «روبات‌های قاتل» شد

ایتنا- تهدید واقعی بشریت، خودداری از كنترل روبات‌هایی مانند روبات‌های قاتل و اعتماد به ماشین‌ها در تصمیم‌گیری‌هایی حیاتی است.
دیده‌بان حقوق بشر خواستار كنترل فناوری «روبات‌های قاتل» شد


دیده‌بان حقوق بشر از كشورهای جهان خواست قبل از آن كه فناوری روبات‌های قاتل بیش از حد پیشرفت كند، جلوی آن را بگیرند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، «بونی دوچتری» محقق ارشد بخش تسلیحات دیده‌بان حقوق بشر گفت: انسان‌ها باید كنترل سیستم‌های تسلیحاتی و حملات انفرادی را برعهده داشته باشند و مدیریت كنترل انسانی به جلوگیری از تهدیدها علیه اصول اساسی اخلاقی در مقابل تصمیم به استفاده از قوه قهریه كمك خواهد كرد.

وی خواستار اتخاذ سیاست‌ها و اقداماتی قانونی قبل از پیشرفت بیش از حد چنین فناوری‌ای شد و گفت: كشورها نه تنها باید زمان بیشتری را برای توجه به نگرانی‌ها درباره روبات‌های قاتل اختصاص دهند بلكه خود را نسبت به پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه‌ای محسوس متعهد بدانند.
ارتش‌های پیشرفته از لحاظ فناوری در سراسر جهان در سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی و توسعه ماشین‌هایی كه قادر به یادگیری عمیق هستند، داشته‌اند.

وزارت دفاع آمریكا به منظور تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیری عمیق، خواستار ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار اعتبار در بودجه سال ۲۰۱۷ شد.

سازمان‌ملل درواكنش به توسعه وسایل خودكاری كه قادر به نابودی اهداف در جنگ‌ها بدون مداخله انسانی هستند، كمپینی را تحت عنوان «روبات‌های قاتل را متوقف كنید» به راه انداخته است كه در دو سال گذشته دوبار تشكیل جلسه داده است.

دیده‌بان حقوق بشر قصد دارد گزارش خود را درباره روبات‌های قاتل در نشست كارشناسان سازمان‌ملل درباره سلاح‌های خودكار كشنده كه این هفته در ژنو برگزار می‌شود، ارائه دهد. این گزارش با همكاری كلینك بین‌المللی حقوق بشر در دانشكده حقوق هاروارد تهیه شده است.
کد مطلب: 42242
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام