کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقایسه‌ باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ها؛ مک‌بوک‌ ایر و اچ‌پی اسپکتر

خبرگزاری ايسنا , 24 فروردين 1395 ساعت 10:22

ایتنا- با خواندن این مقاله به خود کمک کنید تا بدانید کدام‌یک از لپ‌تاپ‌های اپل یا اچ.پی اسپکتر مناسب شما و نیازتان می‌باشد.




وقتی از لپ‌تاپ‌های فوق باریک صحبت می‌شود،‌ اپل ممکن است در صدر باشد و این را مدیون مک‌بوک‌ ایر ۱۳ اینچی خود است، اما اچ‌.پی با ارائه اسپکتر ۱۳.۳ اینچی خود در حال آماده‌سازی برای رقابت با رقیب اصلی خود است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مختصری از مشخصات و ویژگی‌های مک‌بوک ایر و اچ‌.پی اسپکتر در وب‌سایت تک‌تایمز ذکر شده و به شما کمک کند تا انتخاب کنید که کدام یک از این دو لپ‌تاپ مناسب سبک و نیازهای شخصی شما است.

نمایش
مک‌بوک‌ ایر اپل یک صفحه نمایش عریض ۱۳.۳ اینچی دارد که دارای نور LED بوده و قادر به ارائه تصاویر با استفاده از میلیون‌ها رنگ است. رزولوشن (وضوح) آن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است، اما همچنین می‌تواند در نسبت تصویر (پهنا به ارتفاع) ۱۶ به ۱۰ پیکسل‌های ۱۲۸۰ در ۸۰۰، ۱۱۵۲ در ۷۲۰ و ۱۰۲۴ در ۶۴۰ و در نسبت تصویر چهار به سه، پیکسل‌های ۱۰۲۴ در ۷۶۸ و ۸۰۰ در ۶۶ را پشتیبانی کند.

از سوی دیگر، اچ‌.پی اسپکتر دارای صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس (Corning Gorilla Glass) ۱۳ اینچی است که رزولوشن full HD و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را پشتیبانی می‌کند.

مشخصات
مک‌بوک ایر به پردازنده اینتل Core i5 دو هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتزی یا پردازنده اینتل Core i7 دو هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزی مجهز شده است. همچنین دارای ویژگی Turbo Boost است که می‌تواند سرعت پردازش آن را تا ۳.۲ گیگاهرتز افزایش دهد.

این لپ‌تاپ شامل کارت گرافیک HD۶۰۰۰ اینتل و رم چهار گیگابایتی است و همچنین می‌تواند تا هشت گیگابایت حافظه داخلی را نیز پشتیبانی کند.

اچ‌.پی نیز راه خود را برای افزایش قدرت اسپکتر ۱۳ خود، با افزودن پردازنده اینتل Core i5 و یا تراشه‌های Core i7 به جای به جای سی‌.پی‌.یو کند و کم ولتاژ Core M که برای مک‌بوک۱۲ اینچی و دیگر نوت‌بوک‌های فوق‌العاده باریک مورد استفاده قرار گرفت، رفته است. اچ‌.پی همچنین دارای کارت گرافیک HD520 اینتل است و می‌تواند تا هشت گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی کند.

اندازه و وزن
با توجه به ابعاد موجود، اسپکتر ۱۳ در مقایسه با مک‌بوک ایر باریک‌تر و سبک‌تر است. ضخامت لپ‌تاپ اچ‌.پی در حدود ۰.۴ اینچ (۱۰.۴ میلی‌متر) اندازه‌گیری شده و وزن آن تنها ۲.۴۵ پوند (۱.۱۱ کیلوگرم) است، در حالی که لپ‌تاپ شرکت اپل ۰.۶۸ اینچ (۱۷.۲ میلی‌متر) ضخامت و ۲.۹۶ پوند (۱.۳۴ کیلوگرم) وزن دارد.

اچ‌.پی اسپکتر همچنین از مک‌بوک ۱۲ اینچی که ضخامت آن ۰.۵۲ اینچ (۱۳.۱ میلی‌متر) اندازه‌گیری شده باریک‌تر است، البته در مقایسه با وزن ۲.۰۳ پوند (۰.۹۲ کیلوگرم) این مدل، سنگین‌تر است.

قیمت
شما می‌توانید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را از فروشگاه‌های آنلاین اپل به قیمت حداقل ۹۹۹ دلار خریداری کنید، در حالی که اچ‌.پی اسپکتر ۱۳ اینچی در حدود ۱۱۶۹ دلار برای شما هزینه دارد.


کد مطلب: 42237

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42237/مقایسه-باریک-ترین-لپ-تاپ-ها-مک-بوک-ایر-اچ-پی-اسپکتر

ايتنا
  https://www.itna.ir