۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵

اختراع دوباره راه رفتن با طراحی ربات خارق‌العاده آلفابت

ایتنا- از توانایی‌های ربات جدید آلفابت می‌توان به به بالا رفتن از پله‌ها، حمل یک بسته ۶۰ کیلوگرمی، حرکت گام به گام بر روی یک لوله و حفظ تعادل در حین حرکت اشاره کرد.
اختراع دوباره راه رفتن با طراحی ربات خارق‌العاده آلفابت


همزمان با برگزاری کنفرانس اقتصاد جدید در توکیوی ژاپن، اندی روبین برنامه‌نویس سیستم‌های رباتیک گوگل در سال ۲۰۱۳ رباتی جدید با قابلیت‌های خارق‌العاده برای حرکت و جابه‌جایی را عرضه کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی که هم‌اکنون کارمند شرکت مادرتخصصی گوگل به نام آلفابت است رباتی دوپا را که در آزمایشگاه تجربی آلفابت طراحی شده، در معرض دید علاقمندان قرار داد.

ربات یاد شده از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برای حرکت و جابجایی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به بالا رفتن از پله‌ها، حمل یک بسته ۶۰ کیلوگرمی، حرکت گام به گام بر روی یک لوله و حفظ تعادل در حین حرکت اشاره کرد.

ربات یاد شده به خوبی می‌تواند در فضاهای تنگ و بسته هم حرکت کند و برای بالا رفتن از یک پله باریک موقعیت خود را با قرار دادن پاها در پشت بدنش حفظ کند.

این ربات علاوه بر انعطاف برای حرکت بر روی انواع سطوح، می‌تواند آنها را به خوبی با برس خود نظافت کند. زیرا نوعی جارو برقی به پاهای آن متصل شده است.

توانایی حرکتی این ربات به محیط‌های بسته محدود نیست و از آن می‌توان برای جابجایی بر روی سطوح ناهموار، صخره‌های لیز و حتی در شرایط برفی استفاده کرد. ربات یاد شده که کم مصرف بوده و ساخت آن هزینه چندانی در برندارد کارهایی را انجام می‌دهد که تا به حال ربات‌ها قادر به انجامش نبوده‌اند و لذا احتمال تولید انبوه آن در آینده نزدیک زیاد است.
کد مطلب: 42226
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام