کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلویزیون‌های هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا تولید شد

خبرگزاری مهر , 23 فروردين 1395 ساعت 9:35

ایتنا- سامسونگ با استفاده از تکنولوژی خلاقانه در تلویزیون‌های هوشمند، این امکان را برای افراد نابینا و کم‌بینا فراهم کرده که بتوانند تماشای تلویزیون را تجربه کنند.





سامسونگ همکاری خود را با موسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا RNIB از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است تا قابلیت دسترسی و استفاده آسان در محصولات صوتی تصویری خود را به گونه‌ای ارتقا دهد که امکان استفاده بهینه نابینایان و کم‌بینایان از این محصولات را بهبود بخشد.


به گزارش ایتنا از مهر، از این‌رو این کمپانی کره‌ای تلاش می‌کند به کمک به‌روزترین تکنولوژی‌ها، تلویزیون‌هایی با کاربری پیشرفته طراحی و تولید کند تا تجربه تماشای تلویزیون را برای کاربران مختلف ارتقا دهد. در این راستا، سامسونگ به صورت خاص برای افراد کم‌بینا و نابینا امکاناتی در تلویزیون‌های خود در نظر گرفته که می‌توان به راهنمای صوتی و رابط کاربری قدرتمند اشاره کرد.

امکان راهنمای صوتی سامسونگ بخشی از کارکردهای تلویزیون را برای استفاده افراد کم‌بینا و نابینا آسان‌تر می‌کند. این امکان، شامل عملیات‌هایی مانند عوض کردن کانال، توصیف برنامه‌هایی که نمایش داده می‌شوند، وب‌گردی و فعالیت‌های دیگری است که معمولا فقط روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شوند اما از این پس، نابینایان نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

به این ترتیب، کاربران کم‌بینا و نابینا می‌توانند با استفاده از صدا برای مدیریت اپلیکیشن‌ها، ضبط برنامه‌ها و درخواست اطلاعاتی مثل برنامه‌های بعدی، راحت‌تر با تلویزیون ارتباط برقرار کنند.

به همین دلیل موسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا جایزه خلاقیت و نوآوری را برای برای ایجاد رابطه کاربری و دسترسی مناسب در این تلویزیون‌ها جهت استفاده نابینایان، به سامسونگ اهدا کرد. این جایزه به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که با معرفی تکنولوژی خلاقانه، برای افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را فراهم می‌‌کنند که راحت‌تر و با استقلال بیشتری زندگی کنند.


کد مطلب: 42209

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42209/تلویزیون-های-هوشمند-افراد-کم-بینا-نابینا-تولید

ايتنا
  https://www.itna.ir