کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرداخت پول با اثرانگشت

24 فروردين 1395 ساعت 12:15

ایتنا- کشور ژاپن برنامه‌ای را در دست کار دارد که به‌موجب آن قرار است تا مزایای برای گردشگرانی که به این کشور وارد می‌شوند فراهم شود تا بتوانند با استفاده از اثرانگشت خود به پرداخت هزینه‌های مورد نظر خود دست بزنند.




کشور ژاپن برنامه‌ای را در دست کار دارد که به‌ موجب آن قرار است تا مزایایی برای گردشگرانی که به این کشور وارد می‌شوند فراهم شود تا بتوانند با استفاده از اثرانگشت خود به پرداخت هزینه‌های مورد نظر خود دست بزنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گردشگرانی که به کشور ژاپن سفر می‌کنند به‌زودی نیازی برای همراه بردن پول نقد یا کارت اعتباری نخواهند داشت زیرا دولت این کشور به دنبال سیستم جدیدی برای تراکنش‌های مالی این افراد است.

به‌موجب این سیستم، کاربران برای پرداخت هزینه‌هایی مانند صورت حساب هتل و یا رستوران و یا هزینه خرید وسایل تنها به اثرانگشت خود نیاز دارند.

 

این سیستم جدید موجب می‌شود تا بتوان روش شناسایی هویت بسیار امن اثرانگشت را برای پرداخت‌های مسافران به کار بست که این امر به‌مراتب بهتر از سایر روش‌ها مانند کیف پول دیجیتالی اپل و سایر شرکت‌های مجری این مدل‌های پرداختی قابل اجرا است.

در نخستین فاز این پروژه تنها ۳۰۰ فروشگاه از این خدمات میزبانی خواهند کرد ولی هدف اصلی ژاپنی‌ها گسترش هر چه سریع‌تر این طرح است.

شایان‌ ذکر است که یکی از اهداف اصلی این طرح، آماده‌سازی شرایط آسان برای گردشگرانی است که به دیدن المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو خواهند آمد.
 


کد مطلب: 42207

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42207/پرداخت-پول-اثرانگشت

ايتنا
  https://www.itna.ir