کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حذف تبلیغات فروش اسلحه از فیس‌بوک پس از اعتراضات رسانه‌ای

خبرگزاری فارس , 22 فروردين 1395 ساعت 14:12

ایتنا- فیس‌بوک فروش اسلحه خصوصی را تنها در ژانویه امسال و پس از فشارهای گسترده‌ای رسانه‌ای و افکار عمومی ممنوع کرد!




پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای در مورد تبدیل شدن فیس‌بوک به محلی برای تجارت غیرقانونی اسلحه در عراق، سوریه، یمن و لیبی توسط داعش، تبلیغات خرید و فروش سلاح از این شبکه اجتماعی حذف شد.


به گزارش ایتنا از فارس، اخبار و مطالب منتشر شده در روزهای اخیر در برخی سایت‌ها و نشریات نشان می‌داد فیس‌بوک، واتس‌اپ، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار شاهد حضور افراد و گروه‌های مختلف و از جمله تروریست‌های داعش هستند که از این امکانات برای خرید و فروش انواع اسلحه و حتی تسلیحات سنگین استفاده می‌کنند.

پس از انتشار این اخبار فیس‌بوک صفحاتی را که حاوی تبلیغات فروش انواع سلاح‌های سبک و سنگین بوده‌اند حذف کرده است. البته مشخص نیست آیا تمامی این صفحات توسط فیس‌بوک بلوکه شده‌اند یا خیر.

تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و لیبی و یمن با تشکیل گروه‌های مختلف در فیس‌بوک با اسامی مستعار به فروش انواع سلاح‌های ساخت آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی می‌پردازند. در میان این سلاح‌ها مسلسل‌های سنگین، سلاح‌های ضدتانک،سیستم‌های ضدهوایی قابل حمل،خمپاره انداز و حتی راکت‌های موشک‌انداز هم دیده می‌شود.

نکته جالب اینکه فیس‌بوک فروش اسلحه خصوصی را تنها در ژانویه امسال و پس از فشارهای گسترده‌ای رسانه‌ای و افکار عمومی ممنوع کرد و برای گزارش وجود صفحاتی به این منظور امکاناتی را به این شبکه اجتماعی افزود.


کد مطلب: 42196

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42196/حذف-تبلیغات-فروش-اسلحه-فیس-بوک-اعتراضات-رسانه-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir