۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲

وعده دوباره برخورد با سایت‌های همسریابی غیرمجاز

ایتنا - این سایت‌ها از نظر اقتصادی هزینه‌های گزافی را به مردم تحمیل می‌کنند و در عین حال مشاوره های بسیار غلطی انجام می دهند.


مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با اعلام آغاز شناسایی سایت‌های همسریابی غیرمجاز در کشور گفت: برخی افراد با هدف تغییر در وضعیت مالی خود اقدام به راه‌اندازی این سایت‌ها کرده‌اند که به زودی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


به گزارش فارس ناصر صبحی گفت: یکی از اقداماتی که برای سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم ساماندهی سایت های همسریابی و همسان گزینی در کشور است چراکه متاسفانه هم اکنون به دلیل اینکه نظارتی روی این موضوع وجود ندارد و برخی افراد با هدف تغییر در وضعیت مالی خود اقدام به راه اندازی این سایت ها کرده اند و حتی شاهد راه اندازی کانال ها و صفحاتی در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی هستیم بدون اینکه افراد تخصص و مجوزهای لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این سایت‌ها از نظر اقتصادی هزینه‌های گزافی را به مردم تحمیل می‌کنند و در عین حال مشاوره های بسیار غلطی انجام می دهند برای جلوگیری از این وضعیت رایزنی های لازم انجام شده است و تلاش می کنیم در همین ماه جلسه ای را با همکارانمان در وزارت کشور داشته باشیم تا بتوانیم لیستی از سمن هایی که از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند را تهیه کنیم و سمن هایی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان نیز مشغول فعالیت هستند مشخص کنیم و در نهایت با سمن هایی که مجوز دارند جلسه هم اندیشی برگزار کنیم و آنها را نسبت به وظایفشان توجیه کنیم و صرفا سمن ها و NGOهایی که حوزه فعالیتشان ازدواج و خانواده است در این زمینه فعالیت کنند و بقیه هدایت شوند به موضوعاتی که در آن زمینه مجوز فعالیت دریافت کردند.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سمن های فاقد صلاحیت را شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی می کنیم تا با هر نیتی که وارد این موضوع شده اند از ادامه فعالیتشان جلوگیری کنیم و با آنها برخورد قانونی لازم صورت بگیرد. صبحی در مورد زمان آغاز این اقدامات گفت: در همین فصل اقدامات لازم انجام می شود، دفاتر مشاوره ای که از ما مجوز گرفته اند مشخص هستند که به عموم مردم معرفی می شوند و در مورد دفاتر غیر مجاز نیز برخوردهای قانونی لازم با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 42194
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام