۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹

نرم‌افزارهای سلامت روانی و عدم اعتماد متخصصان

ایتنا- متخصصان روان‌شناسی معتقدند که نرم‌افزارهای سلامت روانی بر روی تلفن‌های همراه به‌هیچ‌عنوان قابل اعتماد نبوده و نمی‌توانند مولفههایی که به‌ سلامت روانی انسان بستگی دارند را به‌صورت صحیح ارزیابی کنند.
نرم‌افزارهای سلامت روانی و عدم اعتماد متخصصان


متخصصان روان‌شناسی معتقدند که نرم‌افزارهای سلامت روانی بر روی تلفن‌های همراه به‌هیچ‌عنوان قابل اعتماد نبوده و نمی‌توانند مولفه‌هایی که به‌ سلامت روانی انسان بستگی دارند را به‌صورت صحیح ارزیابی کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، با توجه به افزار محبوبیت تلفن‌های همراه هوشمند و نرم‌افزارهای این تلفن‌های همراه شاهد ارائه گونه‌های مختلفی از بسته‌های نرم‌افزاری هستیم که در موارد بسیار پیچیده‌ای مانند علوم پزشکی نیز وجود دارند.

با این حال نمی‌توان به‌سادگی به این افزارها اعتماد کرد زیرا متخصصان معتقدند که صحت این نرم‌افزارها چندان موردبررسی قرار نمی‌گیرد.


برای نمونه سازمان ملی خدمات سلامتی بریتانیا یکی از نخستین مراکزی بوده است که به انجام آزمایش بر روی این نرم‌افزارها دست‌زده است.

در آزمایش‌های انجام‌شده توسط این مرکز مشخص‌شده است که در بهترین حالت تنها نیمی از این نرم‌افزارها دارای امنیت کافی برای استفاده کاربران هستند و بیشتر آنها به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌استفاده به‌حساب نمی‌آیند.

به‌این‌ترتیب متخصصان معتقدند که پیش از نصب و استفاده از نرم‌افزارهایی ازاین‌دست بهتر است به سراغ بررسی صحت آنها و مورد تایید بودنشان توسط مراکز بهداشتی بین‌المللی بروید تا از خطرات غیر کارشناسانه بودن برخی از نرم‌افزارها در امان باشید.
 
کد مطلب: 42166
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام