کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی نخستین شبکه وسیع تحویل مرسولات باارزش به وسیله پهپاد

19 فروردين 1395 ساعت 12:28

ایتنا - این پروژه رویایی قابلیت آن را دارد که انقلابی در سلامت عمومی، و نیز حفاظت جان انسان‌ها به طور وسیع را دارد.




یک استارت‌آپ به نام "زیپ‌لاین" بزودی ناوگانی از پهپادهای دوربرد را برای تحویل خون و دارو به مراکز درمانی در روآندا راه‌اندازی خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، این پروژه که برای نجات جان انسان‌ها و تحویل اقلام حیاتی تعریف شده، با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین، دچار تحولی اساسی خواهد شد. این اتفاق همچنین نشان‌دهنده توانایی پهپادها برای فعالیت در دورترین و سخت‌ترین نقاط هستند.

زیپ‌لاین با همکاری دولت روآندا در صدد ایجاد شبکه‌ای از پهپادهای تحویل اقلام دارویی و درمانی در تمامی نقاط این کشور است. این شبکه قادر خواهد بود با داشتن ۱۵ پهپاد، روزانه ۵۰ تا ۱۵۰ تحویل را به انجام رساند. هر یک از این پرنده‌ها، دارای موتور برقی دوقلو بوده، و همچنین طول بال‌هایشان حدود دو نیم متر است.
گفتنی است این هواپیماها با کمک GPS ناوبری می‌شوند.


ممکن است این سوال پیش آید که چرا یکی از فقیرترین کشورهای جهان به عنوان نخستین کشور برای پیاده‌سازی شبکه پهپادها انتخاب شده است، در حالی که شرکت‌های فراوانی در ایالات متحده مدام در مورد توانایی‌های هواپیماهای بدون سرنشین در رساندن مرسولات به مقصد صحبت می‌کنند؟

به عنوان پاسخ می‌توان به عواملی مانند محدودیت‌های مقرراتی در این زمینه، مسائل ایمنی و امنیتی، و نیز ملاحظات فنی در حال حاضر اشاره کرد. بدین ترتیب تشکیل چنین شبکه‌ای و استفاده از آن در ارسال اقلام باارزش به مقصد، کار در این کشور را ساده‌تر کرده است، و در نتیجه پروژه زیپ‌لاین می‌تواند نمایشی شایان توجه از توانایی‌های این فناوری تازه به شمار رود.

به گفته مارگارت چان، مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی، «این پروژه رویایی در روآندا، قابلیت آن را دارد که انقلابی در سلامت عمومی، و نیز حفاظت جان انسان‌ها به طور وسیع را دارد.»
 


کد مطلب: 42115

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42115/راه-اندازی-نخستین-شبکه-وسیع-تحویل-مرسولات-باارزش-وسیله-پهپاد

ايتنا
  https://www.itna.ir