کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسكايپ متحول مي‌شود

خبرگزاری ايرنا , 17 فروردين 1395 ساعت 10:55

ایتنا- مايكروسافت قصد دارد اسكايپ را به يك اپليكيشن پيام‌رسان با قابليت‌هاي تازه‌ بدل كند.




درست است كه اسكايپ يكي از اولين اپليكيشن‌هاي تماس اينترنتي راحت و ارزان در سراسر دنيا است، اما محبوبيتش با فعاليت واتس‌آپ، تلگرام، جي‌چت و همينطور قابليت قدرتمند پيام‌رسان فيس‌بوك روز به روز كمتر مي‌شود.


به گزارش ایتنا از ايرنا، حال مايكروسافت مي‌گويد كه اسكايپ قرار است به چيزي «بيش از يك اپليكيشن چت» بدل شود.

برنامه شركت آمريكايي مايكروسافت كه در سال ۲۰۱۱ اسكايپ را تنها به قيمت هشت و نيم ميليون دلار خريد، اين است كه آن را تبديل به يك اپليكيشن چند رسانه‌اي و با قابليت‌ تعاملي بيشتر بين كاربران بدل كند.

نسخه جديد اسكايپ به 'كورتانا'، دستيار و سخنگوي مجازي مايكروسافت و همينطور به برخي اپليكيشن‌هاي ديگر اين امكان را مي‌دهد كه با اسكايپ ادغام شوند. حال ديگر مي‌توان از اسكايپ بليط هواپيما خريد، هتل رزرو كرد و يا به تماشاي ويدئو پرداخت.

به گزارش كوارتز، اين تغييرات بزرگترين تغييرات عمر ۱۳ ساله اسكايپ به شمار مي‌رود.
قرار است كه كورتانا مانند واسطه‌اي بين اسكايپ و ساير اپليكيشن‌ها عمل كند. به عنوان مثال ممكن است وقتي در اسكايپ مشغول چت يا صحبت هستيد از كورتانا يك پيغام دريافت كنيد كه آيا مي‌خواهيد آدرس رستوران‌هاي اطراف را بدانيد؟ همچنين كورتانا برخي از ترجيحات موقعيتي شما را مثل هتلي كه معمولا در آن اقامت مي‌كنيد يا نوع سرويس هواپيمايي شما را به خاطر مي‌سپارد و ممكن است در اسكايپ به شما پيغام دهد كه آيا مايل به استفاده مجدد از آنها هستيد يا نه.

فيس‌بوك هم چندي پيش اعلام كرده بود كه اپليكشن‌هاي خدماتي (مثل رزرو هتل يا درخواست تاكسي) را در بخش مسنجرش لحاظ كرده است.


کد مطلب: 42068

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42068/اسكايپ-متحول-مي-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir