۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

امكان نظارت بر سلامتي بيماران با محصول جديد شركت اپل

ایتنا- به عقیده محققان نرم‌افزار جدید اپل در درك بهتر بيماري پاركينسون نيز موثر است.
امكان نظارت بر سلامتي بيماران با محصول جديد شركت اپل


شركت اپل پس از موفقيت برنامه ResearchKit، به تازگي از راه‌اندازي يك فريم ورك جديد براي ساخت نرم‌افزارهاي مديريت شرايط پزشكي خبر داده است.


به گزارش ایتنا از ايرنا، اين فريم ورك جديد CareKit نام دارد و توانايي مديريت علايم حياتي، نشانه‌هاي بيماري و به طور كلي افزايش آگاهي‌هاي فردي در زمينه سلامت را امكان‌پذير مي‌كند.

برنامه‌هاي مبتني بر فريم ورك CareKit، امكان به اشتراك گذاشتن اطلاعات فردي را با پزشك، پرستار و ساير افراد خانواده فراهم مي‌كند و از اين طريق نقش بيمار را در كنترل سلامتي پررنگ‌تر مي‌كند.
اين فريم ورك كد باز (open-source) ماه آينده راه‌اندازي مي‌شود و شامل چهار ماژول است. ماژول اول كارت مراقبت نام دارد و امكان نظارت بر فعاليت‌هايي از قبيل تكميل درمان‌هاي فيزيكي و مصرف به موقع دارو را در اختيار مي‌گذارد. كنترل اين فعاليت‌ها به صورت كاملا خودكار و با استفاده از حسگر‌هاي موجود در آيفون يا ساعت اپل صورت مي‌گيرد.

اين ماژول با يك برنامه مراقبت پس از عمل جراحي كه توسط محققان مركز پزشكي تگزاس طراحي شد، تركيب شده است و امكان پيگيري و به اشتراك‌گذاري موارد ضروري پس از عمل جراحي از قبيل ميزان درد، دما، ميزان تحرك و مواردي مشابه را فراهم مي‌كند.

ماژول بعدي، نظارت و اندازه‌گيري نشانه‌هاي بيماري را امكان‌پذير مي‌كند. با استفاده از اين ماژول، بيمار مي‌تواند با استفاده از حسگرهاي مختلف، احساساتي مانند درد، خستگي يا دما را با استفاده از شتاب‌سنج و ژيروسكوپ گوشي آيفون اندازه‌گيري و مديريت كند.

همچنين با استفاده از اين ماژول مي‌توان با ارسال عكس زخم يا عفونت و به اشتراك‌گذاري آن با پزشك، روند پيشرفت بيماري را كنترل كرد. پنل ارزيابي و اتصال، از ديگر ماژول‌هاي اين برنامه هستند كه نظارت بر ميزان بهبودي و به اشتراك‌گذاري تمام موارد بيماري با پزشك و كادر پزشكي را فراهم مي‌كند.

محققان بر اين باورند اين نرم‌‌افزار با استفاده از ژيروسكوپ‌هاي موجود در گوشي‌هاي آيفون، با كنترل فعاليت، تعادل، نحوه راه رفتن و تمركز بيماران، در درك بهتر بيماري پاركينسون نيز موثر است.
نتايج اين تحقيقات در نشريه mHealth منتشر شده است.
کد مطلب: 42065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام