۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲

سرقت و افشای اطلاعات 50 میلیون شهروند ترکیه در اینترنت

ایتنا - تعدادی از هکرها مدعی دسترسی به اطلاعات شخصی نزدیک به 50 میلیون نفر از شهروندان ترکیه و انتشار آن‌ها در فضای مجازی شده‌اند.
سرقت و افشای اطلاعات 50 میلیون شهروند ترکیه در اینترنت


به گزارش ایتنا از فارس، وقوع چنین رویدادی در طول تاریخ بی‌سابقه است و بدان معناست که حریم شخصی و امنیت نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت این کشور به خطر افتاده است. کشور ترکیه حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت دارد.


افشای این حجم از اطلاعات شخصی مردم می‌تواند یک چالش امنیتی جدی برای دولت ترکیه هم باشد که در صورت تایید نهایی دو سوم مردم این کشور را در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی و سرقت هویت قرار می‌دهد.

برخی منابع خبری و از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی داده‌های نشت کرده در اینترنت وقوع این رویداد را تایید کرده‌اند، اما هنوز ابعاد واقعی آن مشخص نشده است.

از جمله اطلاعاتی که از این طریق در اینترنت منتشر شده می‌توان به نام و نام خانوادگی افراد، شماره‌های ملی، آدرس، تاریخ تولد، اسامی والدین و ... اشاره کرد. حجم کل اطلاعات هک شده و منتشر شده در اینترنت ۶.۶ گیگابایت اعلام شده است.

به نظر می‌رسد هکرهایی که دست به این کار زده‌اند انگیزه‌های سیاسی داشته و به دنبال اعلام مخالفت خود با سیاست‌های اردوغان رییس جمهور ترکیه بوده‌اند. در پیامی که در صفحه انتشار این اطلاعات منتشر شده اردوغان به تبعیت از ایدئولوژی عقب مانده، پارتی‌بازی و افزایش افراط‌گرایی مذهبی متهم شده و همین مساله عامل آسیب‌پذیری‌هایی دانسته شده که هک شدن اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون شهروند ترکیه را ممکن کرده است. هکرها همچنین به آمریکایی‌ها هم در مورد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور هشدار داده و تصریح کرده‌اند: دانش ترامپ برای اداره یک کشور از اردوغان هم کمتر است!

هکرها همچنین از مردم خواسته اند در مورد اردوغان کاری بکنند؛ زیرا وی در حال تخریب اعتبار ترکیه است. دولت ترکیه هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
کد مطلب: 42063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام