۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

ترافیک خارج را گران می‌کنیم تا کاربر سراغ محتوای داخلی برود

ایتنا - فیروزآبادی: اگر ترافیک اینترنت داخل و خارج از کشور هر دو یک قیمت داشته باشند، چه دلیلی دارد کاربر داخلی از خدمات و محتوای داخل کشور استفاده کند.


دبیر شورای عالی فضای مجازی مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این شورا را برای سال ۹۵ تشریح کرد و گفت: موضوع رصد فضای مجازی به صورت دقیق‌تر در دستور کار قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از مهر ابوالحسن فیروزآبادی گفت: در سال ۹۵ سعی خواهیم کرد حوزه‌های دیگر این شورا به عنوان نقطه کانونی فضای مجازی کشور مورد توجه قرار گیرد که این ماموریت هم بیشتر توسط مرکز ملی فضای مجازی هدایت خواهد شد.
وی مهم‌ترین اقدام را در حوزه‌های رصد و هماهنگی فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: در بعضی از حوزه‌ها نیاز به هماهنگی بین واحدهای مختلف دولت و حکومت است که باید این هماهنگی انجام شود.

فیروزآبادی گفت: همچنین در حوزه رصد فضای مجازی، باید بتوانیم اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتری را براساس شاخص‌هایی که تعیین می‌کنیم با فوریت در مرکز ملی فضای مجازی داشته باشیم و در اختیار اعضای شورا قرار دهیم.
وی افزود: بنابراین تلاش خواهیم کرد در این دو حوزه پررنگ‌تر فعالیت کنیم و همچنین مصوباتی که فکر می‌کنیم فوریت دارد در رابطه با الزامات شبکه ملی اطلاعات، پیوست فرهنگی و نظام رگولاتوری(نظام جامع مقرراتی) خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی فضای مجازی به اهمیت تولید محتوا در حوزه فرهنگ فضای مجازی و نیز رویکرد توسعه اقتصادی در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی از تاکید بر اهمیت تولید محتوا در حوزه فرهنگی فضای مجازی دست برنداشته است و همچنان این موضوع در راس نکات مورد توجه خود دارد.
وی گفت: اما ما معتقد هستیم اگر مدل توسعه اقتصادی برای فضای مجازی داشته باشیم در حقیقت به تولید محتوا در حوزه فرهنگ فضای مجازی کمک کردیم.

قیمت ترافیک اینترنت داخل و خارج باید متفاوت باشد
وی افزود: به طور مثال ما در رابطه با قیمت‌گذاری تعرفه نظرمان این است که باید نظام تعرفه‌گذاری برای ترافیک اینترنت داخل و خارج از کشور در فضای مجازی متفاوت باشد و زمانی که هر دو یک قیمت داشته باشند، چه دلیلی دارد کاربر داخلی از خدمات و محتوای داخل کشور استفاده کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در واقع سیستم‌هایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند در حوزه ارائه محتوا، پایداری و کیفیت، معمولا ارائه خدمات بهتری از شبکه‌های داخل کشور دارند و طبیعی است که اگر بنا باشد هزینه ترافیک یک قیمت داشته باشد از سرویس خارجی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: یعنی برای ایمیل اگر هزینه استفاده از ایمیل خارج و داخل کشور مساوی باشد دلیلی وجود ندارد که کاربر از خدمات ایمیل داخلی استفاده کند و همین طور در حوزه فیلم و محتواهای چندرسانه‌ای؛ بنابراین ما باید ابتدا اقتصاد فضای مجازی را در حوزه‌های خدمات، اطلاع‌رسانی و تولید محتوا ساماندهی کنیم.
فیروزآبادی گفت: به دنبال آن با بزرگ شدن اندازه اقتصادی فضای مجازی، شاهد آن خواهیم بود که متناسب با آن تولید محتوا خواهیم داشت. منتهی در حوزه فرهنگ یکسری باید و نبایدها وجود دارد که اینها باید توسط ارگان‌های فرهنگی کشور هدایت شود.

اولویت‌بندی طرح‌های قابل ارائه به شورای عالی فضای مجازی
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اولویت طرح‌های مدنظر برای تصویب در شورا در سال ۹۵ با اشاره به ۳۰ طرح در دستور کار، گفت: به تدریج ۳۰ طرحی که در مرکز ملی فضای مجازی در حال تدوین است، با توجه به آماده شدن طرح‌ها و اگر بحث اضطراری وجود نداشته باشد، در نوبت موضوعات مورد بررسی در شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرند. وی افزود: در رابطه با مسائلی هم که مسائل روز است، آنها را خارج از نوبت در شورای عالی فضای مجازی بررسی می‌کنیم که نمونه آن نیز طرح انتخابات در فضای مجازی بود که در آخرین جلسه این شورا مطرح شد.
 
کد مطلب: 42028
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون مثل اینکه ، متوجه نیست
سرویسهای خارج از کشور بخاطر هزینه مساوی با داخل کشور محبوبیت ندارن اونها بخاطر خدمات و سیستم مناسبی که دارن باعث شدن که مردم بیشتر استفاده کنند در ضمن محتوای مورد نیاز ما همیشه داخل نیست ما از دنیا بشدت عقبیم و اینترنت این امکان رو فراهم می کنه که بتونیم از آخرین تحولات در دنیا باخبر بشیم
اینکار جز لطمه زدن به کشور و سود کلان برای آقایان هیچ منفعتی نداره
feedback
Iran, Islamic Republic of
درسته. تنها چیزی که بهش صبح و شب فکر می کنند همین گرون تر کردنه. حالا نمیشه بجای گرون تر کردن ترافیک خارج، ترافیک داخل رو ارزون تر کنند؟ والله.
feedback
United States
واقعا این یک راه حل منطقی و حساب شده است؟

به جای اینکه سر قیمت ها و هزینه ها چانه بزنید، محتوای خوب تولید کنید (اگر می توانید البته) و به جای اینکه کاربران را با چماق و زور و اجبار به سمت خود فراخوانی کنید، با رویکردهای جذاب انها را به سمت خود بکشانید (اگر می توانید البته که بعید می دانم).

این است راه حل جانم
farshad
feedback
Iran, Islamic Republic of
َشرم آوره !!!
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
....قیمت ترافیک اینترنت داخل و خارج باید متفاوت باشد...
دسترسی و استفاده از فضای واقعی در حال حاضر به دو بخش مشخص فقیر و غنی تقسیم بندی شده ، گسترش آن به فضای محازی که در واقع محیطی برای رشد دانش عمومی ست و این رشد دسترسی داشتن به فضای بین المللی و جهانی می باشد ، فقر مادی و مالی را حل نکرده سراغ فضای ارزان دسترسی به دانش و علم برویم؟! این را هم به دارا و ندار تبدیل کنیم ؟ حوزه کسب علم ، مدارس و دانشگاه که آزاد و غیر آزاد شده ، حال فضای اینترنت را هم تقسیم کنیم به دارا و ندار ! گر داشتی می توانی به علوم گسترده دسترسی داشته باشی در غیر این صورت یک لیوان آب برای رفع همه نیازها کافی خواهد بود؟ طراح های این چنین آیا واقعا به به رشد و کمال کل جمعیت جامعه کمک می کند یا آنرا هم مخصوص خواص می کند؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام