کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برای ۸ سیاست اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری مهر , 15 فروردين 1395 ساعت 10:36

ایتنا- عمیدیان: تمام تلاش خود را می‌کنیم که اینترنت پرسرعت به دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز عرضه شود.




معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی برای ۸ سیاست مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر عمیدیان امروز شنبه در مراسم دید و بازدید نوروزی با فعالان صنف فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در سال ۹۵ با توجه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی؛ اقدام تا عمل) وظیفه سنگینی بر عهده صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته شده است. به نحوی که از ۱۰ سیاست مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که در سخنرانی ایشان در مشهد مقدس به آن تاکید شده است، ۸ سیاست به طور مستقیم متوجه فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی ادامه داد: در این زمینه با برگزاری جلسه‌ای موارد مورد نظر را بررسی و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به تاکیدات صورت گرفته در اسناد بالادستی نظام برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: امروز در توسعه کشور و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی باید فعالیت‌های این حوزه، دو صد‌چندان شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشتیم در سال ۹۴ جبران شده است و سال ۹۵ سال نتیجه‌گیری و بهره‌برداری از این خدمات است. براین اساس پروانه‌های فعالیت صادر شده در حوزه تلفن ثابت، موبایل و اینترنت در راستای توسعه خدمات ICT باید به گردش اقتصادی، ایجاد شغل و توسعه کشور منتج شود.

عمیدیان در مورد وضعیت توسعه اینترنت در نقاط دورافتاده کشور که مدنظر مقام معظم رهبری بوده و در حکم مربوط به شورای‌عالی فضای مجازی از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته است اضافه کرد: تمامی تلاش این است که اینترنت پرسرعت به دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز عرضه شود. براین اساس اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه را به ۲۵ هزار روستا در سال جاری و در مرحله اول می‌بریم. در این زمینه مناقصه انتخاب پیمانکار انجام شده است و برای ۱۸ هزار روستای دیگر نیز حال برگزاری مناقصه هستیم.

وی افزود: ارتباط‌ رسانی تلفن به تمامی روستاهای کشور انجام شده است و اینترنت‌رسانی نیز در سال جاری انجام می‌شود.


کد مطلب: 42001

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42001/برنامه-ریزی-وزارت-ارتباطات-۸-سیاست-اقتصاد-مقاومتی

ايتنا
  https://www.itna.ir