۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰

عرضه پردازنده جدید اینتل برای پردازش ابری

ایتنا - عرضه چیپ‌های سرور جدید از سوی شرکت اینتل، بخشی از ابتکار بزرگ‌تر این شرکت برای حضور جدی تر در بازار پردازش ابری است.
عرضه پردازنده جدید اینتل برای پردازش ابری


اینتل رسما در شهر سانفرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود، نسل چهارم از خانواده پردازنده‌های Xeon E5-2600 برای سرورهای دارای دو سوکت پرده‌برداری کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت اینکوایرر، ویژگی‌های جدیدی به منظور بهبود عملکرد و همچنین نظارت بر زیرساخت‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده به پردازنده E5-2600 v4 افزوده شده‌اند تا نهایتا توان تطابق بیشتری با فضای ابری را به آن اعطا نمایند.

گفتنی است از این پردازنده جدید در همایش "روز ابری اینتل" پرده‌برداری شد. این پردازنده جدید در حقیقت جانشین نسل سوم یعنی E5-2600 خواهد بود که قبلا در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود.

تراشه چهارده نانومتری E5-2600 v4 (که با نام فنی Broadwell-EP شناخته می‌شود) ساختار هسته Broadwell را مبتنی بر سرورهای غالب معرفی می‌کند که هدف آن افزایش عملکرد و نیز پشتیبانی ار حافظه‌های سریع‌تر ۲۴۰۰ مگاهرتزی DDR4 خواهد بود که توانایی کار با حداکثر بیست و دو هسته را دارد.


در نسل جدید پردازنده اینتل، قابلیت‌های بیشتری برای پشتیبانی بهتر از محاسبات ابری گنجانیده شده است، ضمن آن که موضوعات جدید و نوظهور این عرصه مانند مجازی‌سازی عملکرد شبکه(NFV) و نیز "زیرساخت نرم‌افزاری" مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است که عرضه چیپ‌های سرور جدید از سوی شرکت اینتل، بخشی از ابتکار بزرگ‌تر این شرکت برای حضور جدی تر در بازار پردازش ابری است. سال گذشته این شرکت، برنامه بزرگ خود در این زمینه را با شعار "فضای ابری برای همه" اعلام کرد.
 
کد مطلب: 41986
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام