۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳

برف نمی‌تواند خودرو بدون سرنشین فورد را متوقف کند

ایتنا- این اقدام فورد می‌تواند تحولی جدی برای عمومی‌تر کردن استفاده از خودروهای بدون سرنشین در تمامی شرایط ممکن به شمار آید.
برف نمی‌تواند خودرو بدون سرنشین فورد را متوقف کند


با توجه به جزئیاتی که خودروساز فورد منتشر کرده، برف نمی‌تواند خودرو بدون سرنشین فورد را متوقف کند و این خودرو می‌تواند با جاده‌های خیس و لغزنده مقابله کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، اکثر شرکت‌هایی که در عرصه فناوری خودرو بدون سرنشین فعالیت می‌کنند، مانند گوگل، مرسدس بنز و آئودی، مسیر آسان‌تر را انتخاب کرده و برای آزمایش خودرو خود و لذت بردن از آب و هوای معتدل به بزرگراه‌های آفتابی کالیفرنیا می‌روند.

اما فورد توضیح داد که خودروهای بدون سرنشین نیز نیاز به مقابله با شرایط دشوار مانند سطوح مرطوب، برفی و لغزنده را دارند. این تصمیم سختگیرانه به دلیل این است که این شرکت می‌خواهد با اطمینان کامل خودروهای بدون سرنشین خود را به تمام دنیا معرفی کند، بطوریکه  حتی ساکنین شهرهای مرطوب و پرباران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

فورد سیستم‌های مستقل خود را با استفاده از تکنولوژی Lidar برای مقاومت در برابر آب‌ و هوای مناسب تنظیم کرده است. این فناوری شامل استفاده از لیزر fricking برای اندازه‌گیری فواصل و ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی از داده‌ها در طول شرایط آب‌ و هوایی دلپذیر می‌باشد.


این نقشه‌ها از بیس‌لاین‌های عمومی مورد استفاده در دیگر خودروهای بدون سرنشین برای کار کردن در شرایطی که در آن دیدن مسیر پیش رو ممکن است استفاده می‌کنند.

فورد در حال حاضر در حال جست‌وجویی دوباره به همراه محققانی از دانشگاه میشیگان برای ایجاد یک الگوریتم است که بتواند برف و باران را تشخیص دهد و اطلاعاتی که از بازخورد سنسور LIDAR بدست می‌آید را فیلتر کند.
بدین ترتیب این اقدام فورد می‌تواند تحولی جدی برای عمومی‌تر کردن استفاده از خودروهای بدون سرنشین در تمامی شرایط ممکن به شمار آید.
 
کد مطلب: 41901
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام