۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶

دفاع ضمنی اوباما از اف.بی.آی در منازعه با اپل

ایتنا- به احتمال زیاد با موضع‌گیری اخیر اوباما، موضوع دعوای بین اپل و اف.بی.آی، این پرونده به پلیس فدرال آمریکا ختم شود!
دفاع ضمنی اوباما از اف.بی.آی در منازعه با اپل


اگر چه اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز در مورد منازعه اپل و اف.بی.آی به صراحت اظهارنظر نکرده، اما با دفاع از ضرورت دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران در مواقع اضطراری نظر حقیقی خود را آشکار کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی که در فستیوالی محلی در تگزاس حضور یافته بود تصریح کرده که دولت‌ها باید در صورت ضرورت و برای جلوگیری از حملات تروریستی یا اعمال قوانین مالیاتی بتوانند به اطلاعات خصوصی کاربران که بر روی وسایل مختلف الکترونیک ذخیره شده دسترسی داشته باشند.

اوباما افزوده که در مورد مباحث حقوقی و قانونی مربوط به منازعه اپل و اف.بی.آی اظهار نظر نمی‌کند، اما با موضع‌گیری بالا عملا به نفع دیدگاه‌های اف.بی.آی موضع گرفته است.

در ماه‌های اخیر اف‌بی.آی در تلاش بوده تا اپل را مجبور به دسترسی به داده‌های ذخیره شده بر روی گوشی آیفون رضوان فاروق تروریست عامل تیراندازی‌های سال گذشته سن برناردینو در کالیفرنیا کند.

کارشناسان می‌گویند این اقدامات بهانه‌ای برای عادی شدن دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران است که بر روی گوشی‌های آیفون ذخیره شده است. به گفته آنها اف.بی.آی قصد دارد افکار عمومی را برای اقداماتی از این دست در آینده آماده کند.

اوباما در این فستیوال اظهار داشته که علیرغم تعهدش به آزادی‌های مدنی و حفظ حریم شخصی، ایجاد توازن برای ممکن کردن نفوذ به ابزار الکترونیکی در صورت لزوم ضروری است. زیرا این کار برای شناسایی تروریست‌ها و هرزه‌نگاران کودکان در اینترنت ضروری است.

به نظر می‌رسد با این موضع‌گیری اوباما در آینده نزدیک شاهد حل و فصل پرونده منازعه اپل و اف.بی.آی به نفع اف.بی.آی باشیم.
کد مطلب: 41860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام