۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰

موانع قانونی بر سر راه عرضه خودروهای خودران گوگل

ایتنا- اگر قرار باشد استفاده از خودروهای خودران بدون پدال گاز و ترمز باشد مقاومت در برابر استفاده از این ماشین‌ها زیاد خواهد شد.
موانع قانونی بر سر راه عرضه خودروهای خودران گوگل


مهم‌ترین سازمان رسیدگی کننده به وضعیت امنیت خودروها در آمریکا اعلام کرد که موانع قانونی مهمی بر سر راه استفاده عملی از خودروهای خودران وجود دارد که باید برطرف شوند.


به گزارش ایتنا از فارس، این خودروها بدون فرمان و پدال گاز و ترمز عرضه می‌شوند و لذا فروش آنها در آمریکا با استانداردهای کنونی ناممکن است.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در حال تنظیم دستورالعمل جدیدی برای سیاست گذاران، شرکت‌ها و مسئولان سیاسی ایالت‌های آمریکاست که امیدوار است در ماه جولای عرضه شود. اگر چه بر طبق این دستورالعمل استفاده از خودروهای خودروان با موانع زیادی مواجه نیست، اما اگر قرار باشد این خودروها بدون فرمان یا پدال گاز و ترمز عرضه شوند مقاومت در برابر استفاده از آنها زیاد خواهد بود.

خودروسازان در آمریکا باید نزیدک به ۷۵ استاندارد امنیتی را رعایت کنند که بسیاری از آنها منوط به وجود فرمان و پدال‌های گاز و ترمز در خودرو است. به نظر می‌رسد نگرانی از نحوه کنترل خودروهای خودران در زمان وقوع سانحه ناگهانی و خارج شدن شرایط از کنترل عامل اصلی این موضع‌گیری باشد. گوگل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
کد مطلب: 41853
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام