۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

دولت آمریکا علیه هکرهای ایرانی اعلام جرم می‌کند

ایتنا- مقامات آمریکایی در حال آماده کردن اعلام جرم علیه هکرهای ایرانی هستند که مدعی هستند یک حمله سایبری را علیه سدی در نیویورک انجام داده اند.
دولت آمریکا علیه هکرهای ایرانی اعلام جرم می‌کند


به گزارش ایتنا از تسنیم، مقامات آمریکایی در حال آماده کردن اعلام جرم علیه هکرهای ایرانی هستند که گفته می‌شود یک حمله سایبری را علیه یک سد در نیویورک انجام داده‌اند. این حمله که اولین بار توسط برایان والاس، محقق امنیتی کشف شد لحظه‌ای تعیین‌کننده در افزایش تنش‌های سایبری بین ایران و آمریکا بوده، زیرا اولین نمونه از حمله های سایبری است که به ایران منتسب شده است.


نفوذ به سد بومن اونیو در ری‌بروک نیویورک یک حمله در سطح بالا نبوده است. اما این حمله اولین مورد از نفوذ به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا بوده و تهدیدی است که مقامات آمریکایی دوست ندارند شاهد تکرار مجدد آن باشند.

این حمله همچنین اعتماد دولت آمریکا به مدیریت زیرساخت‌های حیاتی را زیر سوال برد. یک سال قبل، ۶۱ درصد از مدیران زیرساخت‌های حیاتی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند که سازمان‌های آنها قادرند در طی ۲۴ ساعت هرگونه حمله سایبری را شناسایی کنند.

در سال‌های اخیر، ایران در واکنش به حمله مشترک سایبری آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، توانمندی‌های سایبری خود را ارتقا داده است.

لئو تادئو، کارشناس مسائل سایبری در این‌باره گفت: «ما امسال شاهد افزایش حملات به کشورها از سوی ایران، کره شمالی و چین بوده‌ایم... ما باید دست زدن به این اقدامات را برای این مجرمان دشوارتر و پرهزینه‌تر کنیم.»

اعلام جرم احتمالی علیه هکرهای ایرانی توسط دولت آمریکا احتمالا نظیر اقدامی خواهد بود که مقامات آمریکایی در ماه اکتبر انجام دادند و نام شرکت‌های‌ چینی‌ای را که به عقیده مقامات از یک حمله سایبری منتفع شده بودند را اعلام کردند.
 
کد مطلب: 41852
نام شما
آدرس ايميل شما