۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴

اینترنت بالنی در راه هند

ایتنا- رئیس دفتر گوگل در هند: ما نمی‌توانیم خدمات اینترنت بالنی را بدون همکاری شرکت‌های مخابراتی محلی ارائه دهیم. زیرا این شرکت‌ها از امکانات لازم برای کمک به ما برخوردارند.
اینترنت بالنی در راه هند


گوگل در ادامه اجرای طرح خود برای تسهیل دسترسی به اینترنت از طریق بالن‌های پیشرفته قصد دارد این خدمات را در کشور هند ارائه دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، گوگل فعلا در حال مذاکره با برخی شرکت‌های مخابراتی محلی مانند BSNL (Bharat Sanchar Nigam Limited) است تا از آنها برای اجرای این طرح به صورت آزمایشی کمک بگیرد.

راجان آناندان رئیس شعبه گوگل در هند در این مورد گفته است: ما نمی‌توانیم خدمات اینترنت بالنی را بدون همکاری شرکت‌های مخابراتی محلی ارائه دهیم. زیرا این شرکت‌ها از امکانات لازم برای کمک به ما برخوردارند.

وی افزوده است: ما در حال مذاکره با تعدادی از این شرکت‌ها و همین‌طور دولت هند هستیم و آنها از طرح مذکور حمایت کرده‌اند. گوگل می‌گوید با استفاده از بالن‌های خاص سفید رنگی که به همین منظور طراحی کرده می‌توان خدمات اینترنتی را در نقاط توسعه نیافته و بدون زیرساخت مخابراتی ارائه کرد. خدمات اینترنت بالنی گوگل قبلا در سریلانکا ارائه شده و قرار است امسال در اندونزی هم ارائه شود.

ارائه این خدمات از نظر تجاری برای گوگل پرسود خواهد بود، زیرا میلیون‌ها کاربر جدید به جمع کاربران سرویس‌های این شرکت افزوده می‌شوند و به منبع درآمدی تازه برای آن مبدل می‌شوند.

طرح مذکور اولین‌بار به طور آزمایشی در کانتربری نیوزلند اجرا شد و ۳۰ بالن به همین‌منظور به آسمان فرستاده شدند. این بالن‌ها از نوامبر سال ۲۰۱۴ تا به حال ۳ میلیون کیلومتر راه را پیموده‌اند و در مجموع عملکرد موفقی داشته‌اند.
کد مطلب: 41796
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام