۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵

گوگل 76 میلیون درخواست حذف مطلب به علت نقض کپی‌رایت دریافت کرد

ایتنا- مقابله با سایت‌های ناقض کپی‌رایت بر مبنای قانون digital Millennium Copyright Act مصوب سال ۱۹۹۸ آمریکا صورت می‌گیرد که مجازات‌هایی را برای متخلفان در نظر گرفته است.
گوگل 76 میلیون درخواست حذف مطلب به علت نقض کپی‌رایت دریافت کرد


گوگل در ماه گذشته ۷۶ میلیون درخواست برای حذف لینک به مطالب ناقض کپی‌رایت دریافت کرده که این رقم نسبت به سال قبل دو برابر شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، درخواست‌کنندگان از گوگل خواسته‌اند تا لینک به این نوع مطالب را از جست‌وجوگر خود حذف کند. تعداد این درخواست‌ها در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ تنها ۳۴ میلیون مورد بوده است.

با توجه به اینکه گوگل مهم‌ترین ابزار در نزد میلیون‌ها نفر از مردم جهان برای یافتن محتواست، تولیدکنندگان محتوا نسبت به نحوه نمایش اطلاعات خود در این جستجوگر حساسیت زیادی دارند و نسبت به سرقت مطالب خود و کپی شدن آنها در سایت‌های دیگر واکنش جدی نشان می‌دهند و آنها معتقدند این سایت‌های کپی‌کار باعث به خطر افتادن اعتبار، کاهش درآمد و ... می‌شوند.

در برخی از این سایت‌ها نیز بدافزارها و کدهای معیوبی مخفی می‌شود تا کاربران را به بهانه خواندن مطالب جذاب کپی شده جذب کرده و رایانه‌های آنها را آلوده کنند.

گوگل خود برای مقابله با سایت‌های ناقض کپی‌رایت و حقوق مالکیت معنوی اعلام کرده که رتبه‌بندی آنها را کاهش می‌دهد تا در جستجوگر گوگل در صفحات اول نمایش داده نشوند. بنابراین سایت‌هایی که لینک به آنها به این علت از جستجوگر گوگل حذف شود درجه‌بندی ضعیفی دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 41786
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام