۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۷
رئیس شورای‌عالی فضای مجازی:

هیچ بحثی از فیلترینگ در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح نشده است

ایتنا- فیروزآبادی: برای کسی که در منزل از طریق فیبر‌نوری اینترنت استفاده می‌کند نباید محدودیتی گذاشت.
هیچ بحثی از فیلترینگ در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح نشده است


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در مورد صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی بر مقاومت وزرا در مقابل فیلترینگ گفت: هیچ بحثی در مورد فیلترینگ در شورای‌عالی فضای مجازی نشده است.


به گزارش ایتنا از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه دومین همایش ملی فضای مجازی پاک در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین مصوبه‌ای که در ۴ سال گذشته داشتیم مربوط به ارکان خود شورای‌عالی فضای مجازی بود.

وی ادامه داد: امسال نیز برای اولین‌بار در موضوعات جدی مانند انتخابات ورود کردیم و امیدواریم که بتوانیم به تدریج نقش فعال‌تری ایفا کنیم.

رئیس شورای‌عالی فضای مجازی دیگر مصوبه مهم این شورا را شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در زمانی که بحث‌هایی پیرامون اینترنت مطرح می‌شد و حتی برخی می‌گفتند اینترنت نباشد بحث شبکه ملی اطلاعات مطرح شد که کار بزرگ و منحصر به فردی است چرا که هیچ شرکت خارجی نداریم که بیاید برای یک کشور شبکه ملی طراحی کند و ما آن را باید با توان ملی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید محتوا در کشور باید افزایش پیدا کند، گفت: تولید بیشتر به اینترنت سالم‌تر ختم می‌شود و در کنار آن پهنای‌باند ما نیز باید افزوده شود تا مردم بتوانند از محتوا استفاده کنند.

فیروزآبادی در مورد سرعت اینترنت و حجم آن گفت: برای شبکه‌هایی که به صورت وایرلس مانند تلفن همراه، اینترنت، عرضه می‌کنند شاید بتوان محدوده قائل شد اما برای کسی که در منزل از طریق فیبر‌نوری اینترنت استفاده می‌کند نباید محدودیتی گذاشت که او وقتی برای اینترنت پول بدهد و قیمت آن با قیمت استفاده از امکانات خارجی یکی باشد دیگر به سمت استفاده از محتوای داخلی نمی‌رود. ما باید کاری کنیم که محتوای داخلی ارزان‌تر به دست مردم برسد.

رئیس شورای‌عالی فضای مجازی در مورد تعامل با آموزش و پرورش جهت فرهنگ‌سازی از دوران کودکی گفت: جلساتی خواهیم داشت و به صورت جدی با آموزش و پرورش برای افزایش سواد عمومی اینترنتی و فرهنگ‌سازی مذاکره خواهیم کرد.

فیروزآبادی در مورد تهیه پیوست فرهنگی شبکه‌های اجتماعی گفت: ابتدا برای پیام‌رسان‌ها مصوبه خواهیم داشت و نگاه ما ساماندهی آنها از منظر فرهنگی است. اینکه مردم از شبکه‌های خارجی استفاده کنند مناسب نیست البته ما آنها را مجبور نخواهیم کر که از شبکه داخلی استفاده کنند.

وی در پایان در مورد صحبت‌های جنتی وزیر ارشاد که گفته بود وزرای عضو شورای‌عالی فضای مجازی در مقابل بحث‌های فیلترینگ مقاومت می‌کنند، گفت: در شورای‌عالی فضای مجازی تاکنون بحثی راجع به فیلترینگ نشده است.
کد مطلب: 41775
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام