۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸

معاون وزیر ارتباطات: لغو تحریم، فضای رقابتی در بخش زیرساخت ایجاد می‌کند

ایتنا- خسروی: تحقق سیاست شبکه‌های اجتماعی قوی در گرو حمایت‌های مردم و دولت است.
معاون وزیر ارتباطات: لغو تحریم، فضای رقابتی در بخش زیرساخت ایجاد می‌کند


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران گفت: اجرای برجام هزینه‌ها را کاهش می‌دهد زیرا تحریم، هزینه‌های بالایی را در زمینه تجهیزات با فناوری بالا به ما تحمیل می‌کرد که با لغو آن، فضای رقابتی در بخش زیرساخت ایجاد می‌شود.


«محمود خسروی» افزود: همزمان با توسعه، افزایش کیفیت خدمات نیز در نظر شرکت ارتباطات زیرساخت است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بر کاهش وضع packet lost (اتلاف بسته) و DELAY (تاخیر) تاکید کرد و گفت: اکنون از این نظر در وضع مطلوبی قرار داریم.

وی درباره اقدام‌های امسال شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: پروژه تلاش۲ و پروژه تجمیع را در سال ۱۳۹۴ به نتیجه رسانده‌ایم و همچنین شبکه آی.پی و انتقال را به گونه‌ای توسعه دادیم که اپراتورها مشکلی نداشته‌اند.

خسروی ایجاد شبکه‌های اجتماعی قوی را از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: تحقق این سیاست در گرو حمایت‌های مردم و دولت است.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌های ما داشتن شبکه قوی داخلی است تا مردم بتوانند به مبادله اطلاعات مورد نظر در شبکه‌های مجازی و گروه‌های خود بپردازند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآوری کرد اکنون اطلاعات هموطنان در جاهای دیگر دنیا و شبکه‌های دیگر میزبانی می‌شود و افزود: ایجاد شبکه اجتماعی داخلی مورد تاکید است.
شبکه‌های اجتماعی، اصطلاحی است که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۴ توسط «جان بارنز» که در حوزه انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد.

او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسان‌ها و تحلیل سازوکار‌های ارتباطی بویژه شیوه تصمیم‌گیری آنها به کار برد.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های روزمره مردم را غیر قابل حذف دانست و بر حمایت و تقویت داخلی این شبکه‌ها تاکید کرد.

منبع : مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
کد مطلب: 41768
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام