۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
واعظی:

وزارت ارتباطات نباید دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی را فراهم کند

ایتنا- واعظی: نباید فضایی را بوجود آورد که در هر جایی دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی مهیا باشد.
وزارت ارتباطات نباید دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی را فراهم کند


محمود واعظی در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک با اشاره به اینکه شورای‌عالی فضای مجازی نهادی نوپاست اما به آن بسیار امیدوار هستم، اظهار کرد: امروز سالروز تشکیل این شورا به حساب می‌آید و باید بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را در راه رسیدن به اهداف از آن داشته باشیم.


وزیر ارتباطات با اشاره به تاثیرات مثبت و منفی فضای مجازی در تمامی ابعاد ابراز کرد: این موضوع در تمام جوامع بشری دیده می‌شود اما مگر همه چیز در این دنیا مثبت تلقی می‌شود که در ارتباط با فضای مجازی بگوییم تنها باید دارای ابعاد مثبت باشد؟ در جواب این سوال باید گفت اصولا پیامبران مبعوث شده‌اند تا در برابر تهدیدات مردم را راهنمایی کرده و به سمت فضای سالم رهنمون سازند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به دنیای واقعی می‌ماند و امکانات آن آنقدر زیاد است که باید در عرصه‌های مختلف به سمت استفاده از آنها برویم، گفت: تجار و صنعتگران می‌توانند مخاطبان زیادی را از این طریق مورد توجه خود قرار دهند. عیب این فضا انبوهی از اطلاعات است که به دلیل عدم اهمیت‌گذاری منجر به اتلاف زمان می‌گردد.

واعظی افزود: امروزه در میان جوانان مسائل غیراخلاقی زیاد است اما باید بدانیم تنها وزارت ارشاد مسئول فرهنگ‌سازی نیست و تک تک افراد جامعه و خانواده‌ها مسئول فرهنگ‌سازی در عرصه مجازی هستند در نهایت شاهد سالم‌سازی این فضا باشیم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: وظیفه وزارت ارتباطات این است که نباید فضایی را بوجود آورد که در هر جایی دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی مهیا باشد که البته برای این کار برنامه و پول تعریف کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: اوایل که سرکار آمدم گمان می‌کردم سیستم فیلترینگی توسط دولت خریداری می‌شود و روی سایت‌ها اعمال می‌گردد اما در زمان کارم متوجه شدم به همان اندازه که پول و وقت صرف توسعه سیستم‌های فیلترینگ می‌شود تیم‌هایی هم نشسته‌اند تا محدودیت‌های فنی را شکسته و آنها را دور بزنند.

وی با بیان اینکه در دنیا موضوعات مربوط به فضای مجازی در مدارس تدریس می‌گردد گفت: این کار باعث می‌شود تا جوانان در سن ۲۴،‌۲۵ سالگی شخصیتشان شکل بگیرد که متاسفانه ما در ایران به این موضوع کمتر پرداخته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر تولید محتوای فاخر برای کشور است که طبق سلیقه‌های مختلف باید توسعه یابد؛ اکنون برخی سایت‌هایی که ۱۰، ۱۵ درصد مطالب غیراخلاقی و ۷۰ درصد مطالب مطلوب به شکل آمیخته با هم دارند بسیار موجود است و اگر بخواهیم فیلترینگ را در ارتباط با آنها داشته باشیم با مشکلاتی بر می‌خوریم.

واعظی در پایان گفت: یکی از موارد در راستای توسعه این دغدغه‌ها شبکه ملی اطلاعات است که آن را با تمام سیاست‌های شورای‌عالی فضای مجازی پیش می‌بریم تا در نهایت شاهد توسعه محتوا و خدماتی ارزشمند روی این بستر باشیم.

منبع : تسنیم
کد مطلب: 41765
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من هم معتقدم سایت های غیر اخلاقی نباید در دسترس باشند چرا که بسیاری از کسانی که دسترسی به اینترنت دارند زیر سن قانونی هستند. اما معتقدم دستری به هیچ سایت دیگه ای نباید محدود بشه. مردم باید ازادانه به تمام شبکه های اجتماعی و خبری و غیره در تمام دنیا دسترسی داشته باشند. نباید عده ای معدود بنشینند برای یک ملت تصمیم بگیرند که چه چیزی مناسب خوندن و دیدن هست و چه چیز نیست. باید برای عقل و فهم مردم احترام قائل بود و انتخاب رو به خود اونها سپرد.
سعید
feedback
Romania
نظرتو واسه خودت نگه دار اینجا نظر و خواست مردمو کشکم حساب نمیکنن که بسابن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام