۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۵

هشدار درباره تمرکز مایکروسافت بر بازی کامپیوتری

ایتنا- موسس شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز به‌تازگی درباره خطرات سلطه مایکروسافت بر عرصه بازی‌های کامپیوتری برای کامپیوترهای خانگی هشدار داده است.
هشدار درباره تمرکز مایکروسافت بر بازی کامپیوتری


موسس شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز به‌تازگی درباره خطرات سلطه مایکروسافت بر عرصه بازی‌های کامپیوتری برای کامپیوترهای خانگی هشدار داده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، تیم سویینی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نام‌های صنایع بازی‌سازی مطرح است؛ او که موسس شرکت اپیک گیمز بوده است و در ساخت موتور بازی‌سازی آنریل نیز دخیل بوده است، بازی‌های کامپیوتری را به‌شدت مدیون تلاش‌های خود می‌بیند ولی درباره آینده این صنایع بسیار نگران است.

مایکروسافت به‌تازگی طرحی را ارائه کرده است که به‌موجب آن بازی‌های کامپیوتری بر روی تمامی پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ به‌صورت متحد عرضه خواهند شد ولی سویینی معتقد است که این امر به ضرر صنایع بازی‌سازی است.

 

او معتقد است که در صورتی‌ که به مایکروسافت اجازه داده شود تا بازار بازی‌های کامپیوتری را به‌صورت انحصاری در اختیار بگیرد، ممکن است شاهد نابودی این صنایع باشیم.

او می‌گوید که ساخت پلتفرم متحدی که مایکروسافت درباره آن سخن گفته است می‌تواند موجب شود تا این شرکت به قدرتی بیش‌ازحد دست پیدا کند که به انحصارطلبی در این صنایع منتهی خواهد شد.

این انحصار موجب می‌شود که اگر شرکتی با مایکروسافت همکاری نداشته باشد نتوان انتظار داشت که بازی تولید شده توسط این شرکت در پلتفرم‌های اصلی مانند اکس باکس و کامپیوترهایی خانگی اجرا شود و این امر می‌تواند منجر به افت شدید صنایع بازی‌سازی شود.
 
کد مطلب: 41710
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام