۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
وزیر فرهنگ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال:

وزرا در مقابل فیلترینگ ایستاده‌اند

ایتنا- جنتی: وزرای عضو کمیته مصادیق مجرمانه در مقابل این فشارها مقاومت می‌کنند.
وزرا در مقابل فیلترینگ ایستاده‌اند


آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال عصر سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سینمایی این وزارتخانه در تهران برگزار شد.


در این جشنواره دریافت‌کنندگان نشان سرآمد در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در بخش رسانه‌های برخط و عنوان معارف و فرهنگ اسلامی موسسه باب‌الرضا (آستان قدس رضوی)، در بخش خانواده و سبک زندگی موسسه ماه بانو (فاطمه افضلی)، در بخش خدمات الکترونیکی شرکت پونیشا (نیما نورمحمد)، در علمی، پژوهشی و دانشگاهی موسسه سمیم نور (مهدی بهنیا فر)، و در بخش ابزارهای انتشار محتوا صندوق بیان (موسسه بیان) موفق به دریافت نشان شدند.

براساس این گزارش در قسمت نرم‌افزارهای تلفن همراه و در بخش معارف و فرهنگ اسلامی نرم‌افزار نهج‌البلاغه صوتی کیمیا (حسین جوان خوش خلق)، در بخش نرم‌افزار تلفن همراه آموزشی نرم‌افزار سرآشپز پاپیون (هانی حجت انصاری)، و در بخش نرم‌افزار تلفن همراه خدمات کاربردی نرم‌افزار حسابداری پارمیس همراه (مظاهر مرجانی) عناوین برتر را کسب کردند.در این جشنواره بازی‌های برتر نیز معرفی شد.

والیبال مدرن (دانیال طبیعی) به عنوان بازی از دیدگاه فنی:، انقراض (سید حسین مسبوق) به عنوان بازی از دیدگاه طراحی، خاله قزی (سید مصطفی کیوانیان) به عنوان بازی از دیدگاه هنری، خروس جنگی (محمد مهدی بهفرراد) به عنوان بازی از دیدگاه همراه و مخی تو به عنوان بازی کوچک انتخاب شدند.

صحبت های وزیر از VOD تا فیلترینگ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه این مراسم بود و گفت: وزرای عضو کمیته مصادیق مجرمانه در مقابل این فشارها مقاومت می‌کنند.

علی جنتی با بیان اینکه تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بسیار بسیار گسترده است، گفت: این فضا همان مقداری که مفید است در عین حال زیان‌هایی دارد که باید مراقب آن باشیم. در همه حوزه‌ها از بازی و آموزش گرفته تا فیلم و سریال بدآموزی‌هایی وجود دارد و همچنین آموزش‌های منفی نیز ارائه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشاهده کردید که در روز انتخابات هیچ محدودیتی از سوی دولت برای نقل و انتقال پیام‌ها در فضای مجازی ایجاد نشد و همگان توانستند در این فضا به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه‌ای که نمی‌خواهم نام آن را بیاورم تا برایش تبلیغ شود در مدت کوتاهی توانست از میان ایرانیان ۲۰ میلیون کاربر به خود اختصاص دهد و اکنون فضا به سمتی رفته که روزنامه‌های ما نیز در این شبکه فعال شده اند تا حرف خود را به گوش مردم برسانند.
وی در مورد تلاش‌های صورت گرفته از سوی برخی برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی گفت: تلاش‌های زیادی شد تا این شبکه‌ها را فیلتر کنند اما وزرای این دولت که عضو کمیته مصادیق مجرمانه هستند در مقابل آن مقاومت کردند و در عین حال توانستیم فیلترینگ هوشمند را برقرار کنیم و شما مشاهده می‌کنید که دیگر صفحات مبتذل در این شبکه‌ها قابل دسترس نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز منتقدان نیز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، تأکید کرد: نمی‌شود مقابل واقعیت‌ها و تکنولوژی ایستاد و ما باید اکنون برای توسعه فرهنگ خودمان از این شبکه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به احداث سامانه نمایش درخواستی (VOD) گفت: این سامانه از تحولات عرصه فرهنگ است ما از ابتدای سینما تاکنون ۳ هزار فیلم سینمایی و چندین هزار فیلم مستند تولید کرده‌ایم که البته اینها به جز آرشیو غنی صداوسیما است. در کنار این محصولات آلبوم‌های موسیقی وجود دارد که می‌توانیم روی سامانه قرار دهیم تا هرکس با تلفن همراه خود در هر نقطه‌ای از دنیا با قیمت ارزان از این خدمات استفاده کند.

جنتی تأکید کرد: برای همین نوروز ۹۵ دستور دادم تا حدود ۱۰۰ فیلم و تعداد زیادی موسیقی روی این سامانه قرار بگیرد تا فضای شادابی در جامعه شکل بگیرد. چراکه اکنون مردم مجبور هستند آنچه صداوسیما پخش می‌کند را ببینند اما با استفاده از این سامانه مردم می‌توانند خودشان انتخاب کنند که چه چیزی می‌خواهند مشاهده کنند و در این صورت از وقت‌شان درست استفاده خواهند کرد.

وی در پایان در مورد لایحه قانون حمایت از مالکیت فکری و معنوی گفت: این لایحه تهیه شده و در اختیار مجلس قرار گرفته است امیدواریم که در مجلس جدید به تصویب برسد تا بتوانیم از تولیدکنندگان‌مان حمایت کنیم.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 41696
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام